رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستور الکاظمی برای تقویت نیروهای مسلح در استان دیاله

22:34 - 24 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۴۴۸
ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور دستور داده است تا نیرو‌های مسلح در استان دیاله برای مقابله با عناصر تروریست و مسلح تقویت شوند.

-ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های نظامی این کشور به منظور تقویت نیرو‌های مسلح در استان دیاله در مجاورت مرز با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با عناصر تروریست و مسلح دستوری صادر کرده است. 

در این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به وزارتخانه‌های دفاع و کشور دستور تقویت نیرو‌های پلیس و ارتش در استان دیاله در جهت افزایش امنیت و ثبات در این استان را داده است. در راستای اجرای مصوبات شورای وزرای امنیت ملی عراق، مشاور امنیت ملی همراه با یک هیات امنیتی بلندپایه به منظور پیگیری وضعیت امنیتی وارد استان دیاله شد.

طبق این بیانیه، این هیات شامل جانشین ستاد عملیات مشترک، قائم مقام وزارت کشور در امور اطلاعاتی و مدیر واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال و همچنین تعدادی از مسئولان امنیتی دیگر بود که از منطقه «ابی صیدا» به منظور آگاهی از اوضاع امنیتی در آنجا و مطلع شدن از نزدیک از روند مسائل امنیتی به بازدید پرداختند. 

گفتنی است که مناطق المقدادیه و ابی صیدا در استان دیاله این اواخر شاهد حملات و حوادث امنیتی علیه یگان‌های امنیتی یا حمله به غیرنظامیان و برخی شخصیت‌های محلی و عناصر امنیتی و درگیری‌های عشایری بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *