ضرورت وجود بانک‌های اطلاعاتی جامع در سازمان

21:30 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۲۲۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون برنامه‌ریزی سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم وجود بانک‌های اطلاعاتی جامع در سازمان تاکید کرد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، جلسه شورای مدیران منطقه 6 سازمان بازرسی با حضور ابراهیم شاهرخیان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان، حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی رئیس منطقه 6 و بازرس کل استان اصفهان و همچنین بازرسان کل استان‌های مرکزی، کرمان، یزد و چهارمحال بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه ازحیث علمی، سیاسی، اقتصادی و همچنین ظرفیت کارشناسی موجود در استان‌های منطقه 5 اظهار امیدواری کرد که بتوان با تلاش و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف سازمان گام‌های موثری برداشته شود.

در ادامه ابراهیم شاهرخیان، منطقه 6 را به لحاظ ظرفیت‌ها و منابع موجود در آن، به نوعی مهمترین منطقه کشور بر شمرد و برتداوم تلاش‌ها جهت پیشبرد اهداف سازمان تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان در ادامه مباحث خود بر ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قانون تشکیل سازمان از جمله ماده12 (1) تاکید و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این مهم را از طریق شورای دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر نگاه بازرسان استانی کلان و استراتژیک باشد، حوزه‌های آسیب و موضوعات و محورهای دقیقی استخراج می‌شود و بازرسی‌ها اثر بخش خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان در ادامه بر لزوم وجود بانک‌های اطلاعاتی جامع در سازمان، حضور نظارت سازمان بازرسی در تمام حوزه‌ها وهمچنین حضور دقیق و در لحظه بازرسی برای بررسی موضوعات تاکید کرد و اظهارداشت: خوب است که هیچ دستگاهی خود را فارغ از حضور بازرسی نداند.


(1) - در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور آمده است: چنانچه بازرسان قانوني مؤسسات وشركت‌هاي مشمول بازرسي، مسئولان سازمان حسابرسي دولتي، حفاظت واطلاعات و حراست و نظارت و بازرسي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مشمول بازرسي، به سوءِ جرياني در  رسيدگي به عملكرد مالي و اداري دستگاه‌هاي اجرائي و شركت‌هاي دولتي و وابسته به دولت برسند كه مربوط به وظايف سازمان بازرسي است، بايد مراتب را به اطلاع سازمان بازرسي كل كشوربرسانند. مستنكف به مجازات مقرر در ماده (606) كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي محكوم خواهد شد.


 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *