در انتخابات آمریکا دمکراسی بازنده بود

14:14 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۹۱۴
کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) اظهار داشت که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دمکراسی بازنده شد.

- کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه در مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمان حاضر یک بازنده وجود دارد که آن هم مراحل برگزاری انتخابات و دمکراسی بود.

وی افزود: اگر چنین انتخاباتی در کشور دیگر برگزار می شد، آمریکا حتما نتایج آن را نمی پذیرفت.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۱۳ آبان به اتمام رسید و در حالی که هنوز نتیجه انتخابات به طور رسمی مشخص نشده، دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب انتخاباتی اعلام پیروزی کرده اند.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون در ادامه مطلب فیس بوکی خود نوشت: جنجال های در انتخابات آمریکا، تغییر عجیب سران برخی ایالت های آمریکا و اخبار مبنی بر مفقود شدن گسترده تعدادی از برگه های انتخاباتی، موارد انداختن غیرقانونی برگه ها در صندوق های رای گیری، موضع گیری های رسانه ها، کارزار انتخاباتی آمریکا را در شرایط نامناسب نشان داد.

وی ادامه داد: مقامهای آمریکایی اگر چنین مواردی در انتخابات کشورهای دیگر رخ می داد بسیار سخت برخورد می کردند.

کاساچوف در ادامه مطلب خود رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن به عنوان نامزدهای انتخابات آمریکا را «رقابت بازنشستگان در رده هر دو بد» خواند و افزود: این رقابت هنوز نامزد پیروز در انتخابات را نشان نداده است و هیچ گونه آثار مداخله خارجی در این انتخابات را هم برملا نکرد.

مقام روس افزود: چنین بنظر می رسد مقامهای آمریکایی این بار برخلاف انتخابات گذشته نمی توانند به مداخله خارجی در انتخابات کشور خود اشاره کنند.

وی این را نیز نوشت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دودستگی شدید در این کشور را نشان داد که نه فقط بین نخبگان سیاسی این کشور بلکه در بین شهروندان عادی آمریکایی نیز وجود دارد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: امریکا انتخابات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *