چرا پوشک بچه گران شد؟

15:47 - 14 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۴۵۱
رییس اتحادیه عطار وسقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده گفت: کمبودی در زمینه پوشک وجود ندارد و این جنس فقط به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت بخشی از مواد اولیه آن که وارداتی است افزایش یافته است.

- ایسنا نوشت: علیرضا رضائی قهرودی، درباره افزایش قیمت پوشک اظهار کرد: قیمت کالا‌ها در کارخانه تعیین می‌شود و کسبه اجناس را بر اساس فاکتور خرید با سود ۱۳ تا ۱۵ درصدی می‌فروشند.

رییس اتحادیه عطار وسقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه تولیدی‌های سلولزی وارداتی است، تصریح کرد: به دلیل نوسانات ارزی تولیدکنندگان مجبورند قیمت‌های خود را افزایش دهند. تا زمانی که قیمت ارز نوسان دارد شاهد نوسانات قیمت در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

رضائی قهرودی با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت تمام شده، قیمت فروش هم بالا می‌رود، تاکید کرد که کمبودی در زمینه پوشک وجود ندارد و جنس به مقدار کافی در بازار هست و فقط قیمت کالا‌های این بخش افزایش داشته است.

هاشمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، نیز به ایسنا گفت که تمام کارخانه‌های پوشک و نوار بهداشتی مواد اولیه فراوان دارند، تولید بالا است و هیچکمبودی وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر تولید بیش از نیاز مصرف است، اما به دلیل افزایش قیمت ارز، مانند سایر کالا‌ها نیز افزایش داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *