بهزیستی ۳ رزمایش در هفته پدافند غیرعامل برگزار کرد

7:30 - 11 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۱۵۷
مدیر کل بهزیستی استان تهران از برگزاری سه رزمایش زیستی، شیمیایی و سایبری در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

امین شاهرخی در گفت‌وگو با میزان گفت: در کشور ما حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیاری مانند سیل، زلزله و آتش سوزی رخ می‌دهد بنابراین در کشور حادثه خیز، چون کشور ما، پدافند غیرعامل اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند، همه ما باید برای شرایط بحرانی آماده باشیم و اقدامات پیشگیرانه مناسبی را انجام دهیم.

این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل، ما سه رزمایش زیستی، سایبری و شیمیایی برگزار کردیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام برگزار نکردن هرگونه تجمعی گفت: دو رزمایش زیستی و سایبری به صورت آنلاین و برای اطلاعرسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در فضای مجازی برگزار شدند.

وی با بیان اینکه امروز آخرین رزمایش در شهرستان ملارد برگزار می‌شود، افزود: رزمایش شیمیایی به دو صورت حضوری و غیرحضوری در هفته جاری در شهر تهران و ۱۶ شهرستان تابعه آن برگزار می‌شود. همچنین رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با همکاری هلال احمر و آتش نشانی انجام خواهد شد.

شاهرخی درباره نحوه اجرای این رزمایش‌ها اظهار کرد: این رزمایش‌ها در قالب بروشور، بنر و تابلو‌های شهری اجرا می‌شوند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که شهروندان از این رزمایش‌ها چه چیزی یاد می‌گیرند؟ گفت: مردم با شرکت در این رزمایش ها، نحوه برخورد با یک حادثه را فرا می‌گیرند و خود را آماده می‌کنند که در حین مواجه با حوادث چه اقداماتی انجام دهند. به عنوان مثال ویروس کرونا یک حمله زیستی است که آموزش‌های لازم در این باره در زمایش‌ها ارائه شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه می‌توان با آموزش از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد، ادامه داد: آموزش به شهروندان در هفته پدافند غیرعامل، کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین روش برای انتقال آموزه‌های بهداشتی، پیشگیری و مراقبت است.

شاهرخی در پایان هر رزمایش، سوالاتی درباره محتوای رزمایش از افراد شرکت کننده پرسیده می‌شود تا از اطلاعرسانی صحیح و دقیق مطالب اطمینان حاصل شود.

وی درباره اطلاع رسانی به کودکان گفت: برای آگاهی بخشی به خردسالان، کودکان و نوجوانان نیز مسابقه نقاشی برگزار کردیم که از این طریقبتوانیم مطالب مربوطه را به این گروه سنی انتقال دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *