تغییر مدل ارزیابی دانشگاه‌های خارج از کشور در گروه پزشکی

22:29 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۹۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: مناسب است با تغییر مدل ارزیابی دانشگاه‌های خارج از کشور، آموزش علوم پزشکی کشور به صورت بین المللی توسعه یابد.
به گزارش گروه اجتماعی ، باقر لاریجانی در نشست مشترکی با رایزن های علمی جمهوری اسلامی ایران با بیان فرصت های جهانی موجود برای ارتقاء آموزش علوم پزشکی کشور، همکاری رایزن های علمی با وزارت بهداشت، را زمینه ای برای ورود کشور به عرصه های بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی برشمرد.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی کشور گفت: ایران باید ضمن رصد ظرفیت های موجود در کشورهای مختلف، از این ظرفیت ها بهره برداری مناسب کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار کرد: شورای بین الملل معاونت آموزشی که طی چندماه اخیر تشکیل شده است بستر مناسبی برای تعامل هدفمند معاونت آموزشی با رایزن های علمی است.

وی با بیان نقاط قوت آموزش علوم پزشکی کشور و وجود ظرفیت های لازم جهت ورود به عرصه های بین الملل در این حوزه گفت: مناسب است با تغییر مدل ارزیابی دانشگاههای خارج از کشور و بهره مندی از نظام های ارزیابی بین المللی زمینه های بیشتری برای بهره مندی از توانمندی های این دانشگاهها فراهم آید.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ضمن بیان برنامه های آتی این معاونت برای ورود به بازارهای جهانی آموزش علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته در این زمینه و همکاری با رایزن های علمی جمهوری اسلامی ایران شاهد اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور باشیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *