افزایش آمار مهد کودک ها در طرح مصون سازی کودکان در برابر اعتیاد

11:11 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۳۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل امور کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور از افزایش آمار مهد کودک ها در طرح مصون سازی کودکان در برابر اعتیاد خبر داد.
افزایش آمار مهد کودک ها در طرح مصون سازی کودکان در برابر اعتیادآرزو ذکایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره مصون سازی کودکان زیر سن دبستان در مقابل آسیب های اجتماعی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور با توجه به اهمیت ارتقاء سلامت کودکان و مصون سازی آنها در برابر اعتیاد، از نیمه دوم سال 86 این طرح را با رویکرد اجتماع محور در کشور اجرا کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در وهله اول مربیان و خانواده و در نهایت کودکان آموزش های لازم را بر اساس موقعیت و سن دریافت می کنند، افزود: مصون سازی کودکان در برابر خطرات اعتیاد، ارتقاء کیفیت زندگی آنها در سنین بالاتر و ... از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل امور کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این مطلب که این طرح در تمامی مهد کودک ها اجرا نمی شود، گفت: در حقیقت تا سال گذشته 1200 مهد کودک در سطح کشور تحت پوشش این طرح بودند، اما در سال 94 با توجه به بازبینی آن قرارشده تعداد مهد کودک ها افزایش یابد.

ذکایی فر در خاتمه با بیان اینکه این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: نتایج به دست آمده نشان دهنده آن است که مداخلات آموزشی باعث تغییر رفتار و نگرش معنادار شده است. همچنین باعث کسب مهارت در سنین کودکی می شود، بنابراین قرار است آموزش ها در گروه سنی پایین بر اساس استاندارد و متناسب با سن این افراد اجرایی شود، چرا که باعث کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی و بزهکاری در سن نوجوانی و جوانی خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *