گره زدن حل مشکلات اقتصادی به لغو تحریم ها نادرست است/ قطعنامه شورای امنیت در مورد محدودیت موشکهای بالستیک را قبول نداریم

14:29 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۷۵۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: گره زدن حل مشکلات اقتصادی به لغو تحریم ها کار بسیار نادرستی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در برنامه ای که امروز این حزب به مناسبت روز خبرنگار برگزار کرد گفت: روز خبرنگار را به همه دوستان و حضار محترم که قبول دعوت کردند و در این مراسم شرکت کردند تبریک می گویم.

وی در ادامه با اشاره به سال انتخابات گفت: ما امسال دو انتخابات مهم را در پیش داریم که یک سال و نیم است پیرامون این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداخته ایم تصمیم سازیها و تصمیم گیریهایی را پیرامون این موضوع انجام داده ایم ماسعی کرده ایم در طول این مدت همه ظرفیت حزب موتلفه اسلامی را در راستای ائتلاف اصولگرایان به کار بگیریم.

وی افزود: بنابراین در مسیر ائتلاف اصولگرایان اعلام می کنم که قطعا حزب موتلفه نامزد مستقلی را برای انتخابات مجلس معرفی نخواهد کرد بلکه همانطور که گفتم از همه ظرفیت ما برای همگرایی جریانهای اصولگرایی استفاده خواهیم کرد تا قاطبه جریان اصولگرایی با ایجاد شورای همگرایی اصولگرایان شکل بگیرد و ما درک خواهیم کرد از یک عقل جمعی برای معرفی نامزدهای انتخاباتی استفاده کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: یعنی شما کسی را نخواهید دید که حزب موتلفه اسلامی به عنوان نامزد انتخابات معرفی کند و ما سعی خواهیم کرد کسانی را در این مسیر شناسایی کنیم و تاکید ما تنها روی اصولگرا بودن فرد است چه عضو حزب موتلفه باشد چه نباشد بنابراین تمرکز اصلی ما بر روی اصولگرا بودن است شاید فردی از موتلفه نیز مورد قبول شورای همگرایی قرار بگیرد.


وی اضافه کرد: بنابراین به هر اندازه که فردی به خط اطاعت از انقلاب رهبری نزدیک یا زاویه داشته است حزب موتلفه نیز با آن فرد دارای زاویه یا نزدیکی بوده است و ما همیشه پشت سر روحانیت اصیل انقلاب حرکت خواهیم کرد و ائتلاف شورای هماهنگی اصولگرایان نیز برای مجلس دهم این چنین خواهد بود.

حبیبی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مجموعه اصولگرایان نامزدی را به صورت رسمی برای مجلس خبرگان رهبری نخواهند داشت اما اگر جامعتین تصمیمی را بگیرند و لیستی را معرفی کنند اصولگرایان از آن نیز حمایت خواهند کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر مسئله انتخاباتی ما معتقدیم گره زدن همه امور اقتصادی کشور به مسئله تحریم ها موضوع کاملا نادرستی است و اعتقاد داریم اگر همه تحریم ها حتی یکجا لغو شوند مشکلات اقتصادی کشور یکجا حل نمی شود همانطور که وزیر اقتصاد دولت یازدهم نیز اظهار کردند  تصور اینکه همه مشکلات با لغو تحریم ها حل می شود توهم است بنابراین به دولت مردان تاکید می کنیم از چنین تحلیلی برای تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی دوری کنند و همت کنند برنامه ای را در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین کنند زیرا نگاه به خارج مشکلی را حل نمی کند هر چند که ما مخالف مراودات معمولی تجاری بین کشورها نیستیم.

محمد نبی حبیبی روح حاکم بر اصل 44 قانون اساسی به مردمی بودن اقتصاد تاکید دارد بنابراین دولت باید تنها نقش برنامه ریز و نظارتی را داشته باشد زیرا اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شود هر تحریمی نیز خود به خود حل می گردد.

وی درباره مذاکرات هسته ای نیز بیان کرد: ما از روز اول از تیم مذاکره کننده پشتیبانی کردیم و یک بار هم به اصل مذاکرات و زحمات  دوستان خدشه ای وارد نکردیم اما قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد محدودیت موشکهای بالستیک و پروتکل الحاقی را قبول نداریم زیرا برخلاف مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی است.

حبیبی گفت: ما مخالف بازدید مراکز نظامی هستیم چون اگر این توان نظامی امروز ما نبود آمریکا و اروپا مطمئن بودند با یک حمله نظامی می توانند طومار ایران را برچینند در آن تردید نمی کردند، امروز آنها نتوانستند این موضوع را انجام دهند بنابراین مذاکره را انتخاب کردند.

وی با اشاره به صحبتهای رهبری گفت: این توان نظامی ما لطف الهی است و باید پشتیبانی شود آنها هرکاری که توانستند انجام دادند به نتیجه نرسیدند وگرنه با ما مذاکره نمی کردند.

دبیر کل موتلفه حزب اسلامی در بخش دیگر از صحبتهای خود به موضوع تحزب اشاره کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که در چارچوب قوانین موجود می توانند احزاب فعالیت داشته باشند و باید زمینه تحزب در کشور فراهم شود.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی به عنوان احزاب ریشه دار انقلاب اسلامی هم برنامه برای اداره کشور داشته و هم به تربیت نیروی انسانی اقدام کرده است و مبانی فکر ما همان مبانی فکری است که در سال 42 در اساسنامه ما آورده شده است و مطلوب ما همان جمهوری اسلامی است.

محمد نبی حبیبی درباره ارتباط حزب موتلفه اسلامی و مواضع آن نسبت به دولت یازدهم گفت: ما همیشه پشتیبان اصولی دولت یازدهم بوده ایم و به صورت اصولی نیز دولت را مورد نقد قرار داده ایم بنابراین نه مداح دولت و نه معترض دولت بوده ایم بلکه ما همیشه به دنبال تقویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر خدمت رسانی به مردم عمل کرده ایم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *