ضرورت تغییر نام دفاتر حمایت از زنان و کودکان به دفاتر حمایت از خانواده/ تحکیم بنیان خانواده مهمترین ماموریت معاونت فرهنگی قوه قضائیه است

0:00 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۴۹۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به ضرورت تغییر نام دفاتر حمایت از زنان و کودکان به دفاتر حمایت از خانواده گفت: مسئله خانواده در اولویت کار معاونت فرهنگی قرار دارد و مراحل اجرایی این تغییر نام باید طی شود.
تحکیم بنیان خانواده مهمترین ماموریت معاونت فرهنگی است
حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، با اشاره به ضرورت تغییر نام دفاتر حمایت از زنان و کودکان به دفاتر حمایت از خانواده اظهار کرد: این پیشنهاد که از سمت رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح شده برای ما محترم است اما تا به واقعیت برسد باید مراحل خاص خود را برای اجرایی شدن طی کند.

وی ادامه داد: خانواده و حفظ و تحکیم بنیان خانواده باید اصل تلقی شود، چرا که در دین مبین اسلام اصل نیز بر همین است و اسلام بر حفظ و نگهداشت آن تاکید فراوان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: مسئله خانواده در اولویت کار معاونت فرهنگی قرار دارد و تلاش ما نیز در راستای تغییر نام دفاتر حمایت از کودکان و زنان برای حفظ کیان خانواده باید دوچندان شود.

گفتنی است غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران دیروز در نشست مشترک دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری‌های همجوار که با حضور دست اندرکاران و فعالان حوزه حقوق زنان و کودکان برگزار شد، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم و پیشنهادم این است که دفتر حمایت از زنان و کودکان را تغییر اسم بدهیم به دفتر حمایت از خانواده و بیاییم از نهاد خانواده به عنوان اجزاء خانواده حمایت کنیم و نه به عنوان یک عضو منفک و جدا شده از بنیان و نهاد خانواده. این امر هم زیبنده جامعه اسلامی خواهد بود و هم از این طریق خواست مقام عظمای ولایت محقق شده و دیگر این آمار و ارقام نگران کننده ای که بعضاً به گوش می رسد از متلاشی شدن بنیان خانواده را شاهد نخواهیم بود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *