کسی که با پول مفت بزرگ شده، کارآفرین نمی‌شود

11:08 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۳۳۳
خبرگزاری میزان: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها از فروش تکنولوژی تامین شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری فارس؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه رویان، گفت: همواره نفت، گاز و معادن به عنوان سرمایه‌های کشور ما مطرح می‌شوند در حالی که بزرگ‌ترین سرمایه ما جوانان هستند، ما ۳۲ میلیون نفر جمعیت بین ۲۰ تا۴۰ سال داریم و پنجمین کشور دنیا از نظر فارغ‌التحصیلان مهندسی هستیم که این‌ها سرمایه کشور هستند.

 
وی افزود: کمتر بچه‌ پول‌داری کارآفرین می‌شود زیرا کسی که با پول مفت بزرگ شده باشد نمی‌تواند کارآفرین باشد.
 
ستاری ادامه داد: بزرگ‌ترین خیانت ما به فرزندان ما این است که به آنها پول مفت بدون مسئولیت بدهیم، وقتی ما نفت ۵ دلاری را ۱۰۰ دلار بفروشیم مسلم است که دیگر صنعت نداریم.
 
وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم از ساختمان‌های زیبا کار پژوهشی خوب خارج می‌شود در حالی که انسان پژوهش را می‌سازد و دستگاه‌ها یک وسیله هستند.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: دانشگاهی که ۱۰۰ درصد پول دولت را خرج می‌کند هیچگاه نمی‌تواند به مردم فکر کند و نمی‌تواند برای جامعه سوددهی لازم را داشته باشد بنابر این باید مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها از فروش تکنولوژی باشد، باید دیوارهای دور دانشگاه برداشته شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند با دانشگاه‌ در ارتباط باشند.
 
ستاری عنوان کرد: پایه اقتصاد دانشگاهیان درآمد پژوهشی و مزیت‌های سرزمینی است، فارغ‌التحصیلان ما تهدید جامعه نیستند بلکه سرمایه‌هایی هستند که خودشان می‌توانند کارآفرینی کنند زیرا معنی اشتغال استخدام نیست بلکه کارآفرینی است.
 
وی ادامه داد: ما از رانت فروش نفت در بودجه استفاده می‌کنیم که این رانت در  همه جا هست حتی در دفتر من که یک مدیر نفتی هستم به این صورت وجود دارد که بودجه‌ای می‌گیریم که دولت برای آن زحمت نکشیده و از پول نفت است.بنابر این در جایی که پول نفت خرج می‌شود هیچ پروژه معتبری خارج نمی‌شود.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *