وزیر خارجه سودان: آمریکا در تلاش است تا در ازای هیچ، با رژیم صهیونیستی صلح کنیم

20:43 - 15 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۱۸۲
وزیر خارجه سودان گفت که آمریکا این کشور را به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است، در حالیکه در ازای آن چیزی به سودان نخواهد رسید.

-عمر قمر الدین در مصاحبه‌ای که با روزنامه «التیار» این کشور داشت، ضمن اشاره به سفر مایک پمپئو در تاریخ چهارم شهریور به خارطوم گفت: او به منظور بررسی حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم در قبال سازش با رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرده بود.

وزیر خارجه سودان همچنین در این مصاحبه اظهار کرد که عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با پمپئو از او پرسیده است که در ازای سازش با اسرائیل، قرار است چه منافع اقتصادی عاید سودان شود و حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم چه زمانی صورت خواهد گرفت که وزیر خارجه آمریکا نیز پاسخ داده بود که دولت آمریکا در این خصوص با طرف اسرائیلی مشورت کرده و سپس پاسخ خواهد داد.

قمر الدین همچنین در ادامه گفت که مایک پمپئو در این سفر به زمان دقیق حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم اشاره‌ای نکرده است و به طور واضح قول چنین اقدامی را نداد و در خصوص کمک‌های مالی آمریکا نیز مطالبی بیان کرد که به گفته وزیر خارجه سودان «ارزش گفتن ندارد».

وزیر خارجه سودان در ادامه افزود: درباره حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم، باید گفت که مطمئنم که نام سودان از این لیست حذف خواهد شد چه با صلح با اسرائیل و چه بدون صلح. موضوع حذف نام سودان به افکار عمومی آمریکا مربوط است و رسانه‌های آمریکای می‌گویند که دیگر زمان این کار فرا رسیده است.

گفتنی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) پس از آن که توفق عادی سازی میان ابوظبی و تل آویو سفری چند روزه به منطقه داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *