ائتلاف عراقی سائرون یکی از شبکه‌های هتاک عراقی را تحریم کرد

22:09 - 10 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۸۱۵
ائتلاف عراقی سائرون یکی از شبکه‌های عراقی را که به روز عاشورا توهین کرده بود را تحریم کرد.

-ائتلاف عراقی «سائرون»، شامگاه روز دوشنبه، اعلام کرد که شبکه هتاک «دجله» را به علت توهین به روز عاشورا مورد تحریم قرار داده است.

منابع عراقی در این خصوص نوشته‌اند که شبکه هتاک «دجله» در روز عاشورا در اقدامی توهین آمیز در یکی از برنامه‌های خود اقدام به پخش رقص و آواز کرده بود که این مسئله موجب اعتراض شدید مردم عراق شده بود. 

ائتلاف سائرون نیز در واکنش به این اتفاق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توچه به بی‌احترامی شبکه ماهواره‌ای دجله به احساسات میلیون‌ها مسلمان و تعامل منفی و به دور از ارزش‌های دینی، اجتماعی، اخلاقی انسانی، حرفه‌ای با مسئله شهادت امام حسین (ع)، ائتلاف سائرون تحریم این شبکه را اعلام می‌کند و در برنامه‌های آن حضور پیدا نخواهد کرد. امیدواریم تمام شبکه‌های عراقی به خصوصیت‌های جامعه عراق و مناسبت‌های دینی آن احترام بگذارند بویژه در شرایط فوق‌العاده‌ای که [کشور]در آن به سر می‌برد، انتظار می‌رود رسانه ملی ابزاری برای ارتباط میان اقشار مختلف عراق باشند و از هر گونه اقدام یا رفتاری که منجر به فتنه اجتماعی همراه با عواقب منفی شود، بپرهیزند.

منابع عراقی همچنین گزارش داده‌اند که تعدادی از مردم بغداد در واکنش به این اقدام توهین‌آمیز شبکه دجله، ساختمان این شبکه را به آتش کشیدند و دادگاه «الرصافه» در بغداد طی حکمی دستور بازداشت مالک شبکه یادشده را صادر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *