خبرنگاری و رسانه با شهادت عجین است

13:51 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۱۷۶
خبرگزاری میزان: مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نخستین تکلیف رسانه در نظام اسلامی را رساندن صدای مظلوم دانست و گفت: خبرنگاری و رسانه با شهادت عجین است چراکه رسانه های مختلف کشور در طول دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم کردند.
خبرنگاری و رسانه با شهادت عجین استبه گزارش گروه سیاسی ، محمد خدادی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران درآستانه روز خبرنگار از شهدای خبرنگار یاد کرد و افزود: موسم روز خبرنگار، سالروز شهادت شهید صارمی برادر عزیزم است که در مزار شریف به دست طالبان شهید و قربانی جریان افراطی گری و تحجر شد.

خدادی با اشاره به اینکه چرا روز شهادت یک شهید را روز خبرنگار نامگذاری کرده‌اند و چرا این مناسبت را انتخاب کرده‌اند؟ تاکید کرد: خبرنگاری و رسانه با شهادت عجین است؛ رسانه در نظام اسلامی امانتدار است و صداقت در بیان مطالب را وظیفه و اولی بر هر موئلفه ای در کار اطلاع رسانی می داند.

وی تصریح کرد: شهادت با خبرنگاران رابطه مستقیم دارد، چرا که اولین شهید را در لبنان در خبرگزاری جمهوری اسلامی تقدیم کردیم و رسانه های مختلف کشور در طول دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم کردند که خبرنگاران همگام با رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل، برای رساندن صدای حقانیت مردم ایران تلاش می‌کردند.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: امنیت، حفظ منافع و کمک به تمام ارکان کشور برای اعتلای ایران اسلامی، اولین مولفه کار اهالی رسانه است؛ رسانه و خبرنگار از یک سو برای تقویت اقتدار، همبستگی، توسعه و همدلی تلاش می‌کند و از سویی دیگر نگاه آسیب شناسانه به مسائل دارد تا بتواند تمامی آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کند.

خدادی تصریح کرد: در ساعاتی که ممکن است همه خواب باشند، خبرنگار بیدار است تا از دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران تکلیف اول خود را صیانت از انقلاب، جمهوری اسلامی و همه ارکان نظام می‌دانند، گفت: در همین روزهای اخیر خبرنگاران سخت کوشانه دوشادوش دیپلمات ها در مذاکرات حضور داشتند و حتی در طوفان اخیر هم خبرنگاران بودند که تمام ارکان نظام را خبر کرده و بستر کمک‌رسانی را فراهم کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *