گسترش همكاری در چارچوب اطلاع رسانی قضايی با رسانه‌ها

13:32 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۱۷۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رحیمی با صدور پيامی فرا رسيدن روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای كشور تبريك گفت و بر تعامل مناسب و قانونمند دستگاه قضايی و رسانه‌ها تأكيد كرد.
گسترش همكاری در چارچوب اطلاع رسانی قضايی با رسانه‌هابه گزارش گروه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، متن كامل پيام حسن رحیمی، مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه به مناسبت روز خبرنگار به شرح زير است:

«17 مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت ياد و نام و خاطره شهيد محمود صارمي و ديگر شهداي جانفشان عرصه خبر و اطلاع رساني متعهدانه است.

ضمن گراميداشت خاطره شهداي گرانقدر عرصه خبر كه در انجام وظايف خطير خود آخرين تيتر را با خون سرخ خود نگاشتند؛ براي تمامي خبرنگاران، فعالان و تلاشگران مؤمن و متعهد عرصه خبر و اطلاع رساني آرزوي توفيق و خدمت رساني صادقانه، دقيق و متعهدانه دارم.

بدون شك در هنگامه‌اي كه به مدد گسترش روزافزون فناوري‌هاي نوين اطلاع رساني و حضور رو به توسعه ابزارهاي قابل دسترس همگاني در نشر و بازنشر انواع و اقسام خبرها، شايعات، گمانه‌زني‌ها و ... مسئوليت خطير و حساس اطلاع رساني‌هاي دقيق، بهنگام و مديريت بهينه عرصه خبر بر عهده رسانه‌هاي رسمي و خبرنگاران منصف و متعهدي است كه با تسلط بر استانداردهاي اطلاع‌رساني خبري و رعايت اخلاق حرفه‌اي خبرهاي سره را از اخبار ناسره تمييز داده و با انتشار اخبار صحيح و درست افكار عمومي «جامعه را از تشويش و مخاطره» باز مي‌دارند.

در واقع در روزگار توليد انبوه و لحظه‌‌اي اخبار، شايعات و گمانه‌زني‌هايي كه بسياري از آنها نه بر اساس تعهد رسانه‌اي كه بر مبناي منفعت طلبي‌هاي شخصي و گروهي و پيشبرد مقاصد غيرمردمي در سطح ملي و بين‌المللي است، خبرنگاران فهيم و كاربلد و منصف پيش قراولان افزايش آگاهي و بينش، مبتني بر واقعيت‌ها و واقع بيني‌ها هستند.

در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني نامگذاري شده است و در چنين روزهاي حساسي كه شاهد باز شدن افق‌هاي جديدي در عرصه بين‌المللي با تلاش فرزندان غيور كشورمان در تيم مذاكره كننده هسته‌اي هستيم، خنثي كردن بداخلاقي‌هاي سياسي و توطئه‌‌هاي رسانه‌اي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي وظيفه سنگين‌تری بر دوش اصحاب رسانه قرار داده است و اميد مي‌رود كه با توكل به خدا همچنان در اين راه به منافع ملي بيش از پيش توجه نمايند.

اينجانب به نوبه خود، صادقانه و صميمي زحمات خالصانه خبرنگاران عزيز به ويژه خبرنگاران حوزه دستگاه قضايي را ارج مي نهم؛ كه متعهدانه به مصداق آيه شريفه «يا ايهاالذين آمنوا تقوالله و كونوا مع‌الصادقين» در مقام راستگويان اطلاع رساني قضايي همواره در جهت اطلاع رساني شفاف، دقيق و همراه با راستي و درستي و پايبندي به اصول اطلاع رساني قضايي كه پرهيز از نشر محتويات پرونده‌ها و زير سؤال بردن آبرو و شخصيت متهمان پيش از رسيدگي كامل به پرونده‌هاي آنان است؛ گام بر مي‌دارند و در اين راه همواره پرواي از خداي متعال را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.»
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *