همه نگران مسافرت‌های احتمالی؛ هشدار کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مسافران را منصرف کند؟

17:31 - 04 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۲۷۸
تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و نادیده گرفته شدن هشدارها در رابطه با پرهیز از مسافرت غیر ضروری می‌تواند شیوع ویروس کرونا را با سرعت و شدت بیشتری همراه کند.

- مسافرت یکی از عوامل شیوع و گسترش ویروس کرونا است، عاملی که می‌تواند وضعیت پایدار در شهرهای سفید را نگران کننده و وضعیت شهر‌های قرمز را بحرانی‌تر کند.

تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی همه ساله فرصت مناسبی بود تا افراد با سفر به زادگاه خود یا شهرهای محل سکونت اقوام در مراسمات عزاداری مورد علاقه خود شرکت کنند اما امسال ویروس کرونا شرایط دیگری را رقم زده است.

وضعیت به حدی نگران کننده است که زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته گفت: تجربه ما در تهران نشان می‌دهد که مسافرت‌های بین شهری در آمار مرگ و میر و میزان ابتلا، بستری و مراجعات به بخش‌های سرپایی تاثیر دارد بنابراین توصیه موکد من این است که حتما از سفر‌های غیر ضروری اجتناب شود.

وی هشدار داد: استان‌های قرمز برای اداره مجموعه بهداشت و درمان خود با چالش‌های جدی روبرو هستند و امکان تاب آوری جدید برای خدمت رسانی و بستری بیماران جدید را ندارند.

معاون کل وزارت بهداشت هم با بیان این نکته که مسافرت‌های غیر ضروری در شهریور اتفاق می‌افتد گفت: درخواست ما این است که در این چند روز تعطیلی، سفر را به حداقل برسانیم تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. شهریور ماه آخرین ماه تابستان است و کنکوری‌ها هم ممکن است بعد از برگزاری کنکور به مسافرت بروند و از طرفی مردم در تاسوعا و عاشورا به شهر‌های زادگاه خود می‌روند، اما درخواست ما این است که مردم از سفر رفتن خودداری کنند.

وزیر بهداشت هم صبح امروز با بیان این نکته که ویروس کرونا را از ووهان چین به کل دنیا انتقال داده شد از مردم خواست بعد از کنکور بارو بندیل خود را برای سفر جمع نکنند و از مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز کنند.

کاربران فضای مجازی همسو با مسئولان بهداشت کشور با درخواست از سایر هموطنان خواستار درخانه ماندن آن‌ها شدند. کاربران با گزارش وضعیت شیوع کرونا در شهرهای محل زندگی خود دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی را نسبت به خطر مبتلا شدن به کرونا هوشیار کردند.

در ادامه توییت برخی از کاربران را در رابطه با تعطیلات پیش‌رو مرور خواهیم کرد:

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

///

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *