بازگشت کارگران هفت‌تپه به کشت و کار/ پیگیری مطالبات را به مجلس سپردند

17:34 - 03 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۹۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت پارلمانی پیگیر مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت: روز گذشته از کارگران هفت‌تپه خواهش کردیم به واسطه شروع کشت جدید، سر کار حاضر شده و اجازه دهند مطالبات‌شان را ما پیگیری کنیم. شنیدم بخش عمده کارگران معترض، خواهش خدمت‌گزاران خود را پذیرفته و با جدیت مشغول کار شده‌اند.
بازگشت کارگران هفت‌تپه به کشت و کار/ پیگیری مطالبات را به مجلس سپیردند - سید نظام‌الدین موسوی در پیامی در حساب توئیتری خودش نوشت: روز گذشته از کارگران هفت‌تپه خواهش کردیم به واسطه شروع کشت جدید، سر کار حاضر شده و اجازه دهند مطالبات‌شان را ما پیگیری کنیم. شنیدم بخش عمده کارگران معترض، خواهش خدمت‌گزاران خود را پذیرفته و با جدیت مشغول کار شده‌اند. قدردان درک والای شما هستیم. مطمئن باشید امید به هفت‌تپه برمی‌گردد.
 
روز گذشته نیز احمد نادری رییس فراکسیون «مقابله با آسیب‌های اجتماعی» مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود نوشت: درجمع کارگران هفت تپه حضور یافتیم تا در مورد اقدامات انجام شده درسه هفته اخیر همفکری کنیم.  بحث حقوق‌های معوقه تقریبا حل شده، تمدید دفترچه بیمه تاآخر سال انجام شده و الان بحث برسر خلع ید از مالک فاقد اهلیت است. از کارگران خواستیم اعتصاب را شکسته و ادامه کار را به مجلس بسپارند.
 
نماینده تهران:از کارگران هفت تپه خواستیم اعتصاب را شکسته و ادامه کار را به مجلس بسپارند
 

علی‌حسین حسین‌زاده پیشتر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به پرداخت حقوق معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرسنل شرکت هفت‌تپه در پی پیگیری دستگاه قضا تاکید کرد:  واقع امر این است که اگر کمک دستگاه قضا نبود، حقوق معوق کارگران  شریف شرکت هفت تپه پرداخت نمی‌شد.

وی ادامه داد: برای حل کامل معضل شرکت نیشکر هفت‌تپه هماهنگی و همکاری قوای مجریه و مقننه لازم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در عملکرد و نحوه پرداخت حقوق و سایر موضوعات در این شرکت وجود دارد، حتما باید قوه قضاییه در این پرونده، حضور انقلابی و پیگیر خود را ادامه دهد.

حسین‌زاده گفت: پرداخت دو ماه حقوق معوقه کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه با پیگیری‌های دستگاه قضا موجبات امیدواری و نشاط کارکنان این مجموعه را سبب شده است.

وی افزود: درباره روند ادامه به کار این شرکت برخی معتقدند مدیریت این شرکت باید به دولت برگردد و عده‌ای معتقدند با بخش خصوصی سرپا نگه داشت لذا باید یک سیاست واحدی برای نحوه اداره این شرکت بزرگ در آینده نظر گرفته شود و حتما باید کمک دستگاه مقتدر قضایی باشد تا امور سامان یابد.

 غلامرضا شریعتی نیز در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به پرداخت حقوق معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرسنل شرکت هفت‌تپه در پی پیگیری دستگاه قضا تاکید کرد: از رییس محترم قوه قضاییه ، دادستان کل، وزیر کشور و سایر مسئولان که در این زمینه دست به دست هم دادند تا مشکلات  کارگران هفت تپه حل شود، تشکر می کنم. 

وی افزود: پرداخت حقوق معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرسنل شرکت هفت تپه با حمایت قوه قضاییه انجام شد، که از این اقدام بجا تشکر می‌کنیم.  

استاندار خوزستان اظهار داشت: پرداخت حقوق معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرسنل شرکت هفت تپه، وضعیت پرداختی‌های این کارخانه را به‌روز می‌کند و در آرامش بخشی به کارگران و منطقه موثر خواهد بود. 

شریعتی اضافه کرد: امیدواریم کارگران در این فصل که زمان اورهال کارخانه در حوزه صنعت، فصل کشت جدید برای سال‌های آتی و فصل آبیاری مزارع است، با همکاری در تولید آینده و نگهداری کشت کنونی و به روز رسانی کارخانه برای کشت محصول، کمک کنند تا شرکت در اقتصاد ملی نقش خود را ایفا کرده و ادامه فعالیت خود را تضمین کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *