رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برجام پیروزی فرآیند دیپلماسی است

19:34 - 01 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۰۲۸
سخنگوی جدید وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تصمیم یکجانبه آمریکا برای فعال‌سازی سازوکار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل گفت: توافق هسته‌ای ایران پیروزی فرآیند دیپلماسی است و پاکستان بر تداوم تعامل برای حصول اهداف مورد نظر برجام تاکید دارد.

- «زاهد حفیظ چودری» در اولین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پاکستان معتقد است که فرآیند دیپلماسی در ارتباط با برجام باید حفظ شود.

وی افزود: تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای ایران باید به مفاد آن پایبند باشند و ما امیدواریم تا اهداف مورد نظر این توافق حاصل شود.

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه پاکستان گفت که اسلام آباد همیشه حامی سیاست تعامل بوده است، زیرا این امر در فرآیند دیپلماسی بسیار حائز اهمیت قلمداد می‌شود.

به گزارش ایرنا، آمریکا پس از آنکه در پیشبرد قطعنامه ضد ایرانی خود برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درج شده و قرار است در ۲۷ مهرماه به پایان برسد، شکست سنگین و تحقیر آمیزی را متحمل شد، تحت تاثیر تندروهای داخلی همچون بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی و فشارهای خارجی همچون سعودی و صهیونیستی، تصمیم گرفته به طور یکجانبه سازوکار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت را فعال سازد.

هیچ یک از اعضای برجام که عضو شورای امنیت هم هستند، با تفسیر یکجانبه و قلدرمآبانه آمریکا در فعال‌سازی اسنپ بک، موافق نیستند و این مساله باعث بروز اختلاف شدید در این شورا شده است.

سه کشور اروپایی عضو برجام که از متحدان سنتی آمریکا به شمار می‌روند هشدار داده‌اند که تلاش واشنگتن برای بازگرداندن یکجانبه تحریم‌ها پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هرگز در دستور کار اسلام‌آباد نخواهد بود

زاهد حفیظ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و همزمان زمزمه‌هایی مبنی بر گام بعدی برخی از کشورهای خاورمیانه برای آغاز روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: هیچ تغییری در موضع اصولی پاکستان برای حمایت از ملت فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام‌آباد هرگز بحث به رسمیت شناختن اسرائیل را دستور کار ندارد، افزود: صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه حل عادلانه مسئله فلسطین همچنان در اولویت پاکستان قرار دارد.

زاهد حفیظ اظهار داشت: پاکستان متعهد به حمایت همیشگی از حقوق قانونی مردم فلسطین و تشکیل مستقل این کشور براساس مرزهای پیش از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف است.

وی درخصوص عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل آویو نیز گفت: رویکرد پاکستان چنین ارزیابی خواهد شد که چگونه از حقوق و آرمان‌های فلسطینیان حمایت شده و حفظ صلح و ثبات در منطقه چگونه هدایت خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به نتایج سفر اخیر فرمانده ارتش پاکستان به عربستان و تنش‌های دو کشور درپی اظهارات بی‌سابقه و منتقدانه وزیر امور خارجه پاکستان از حاکمان سعودی با تاکید بر آنچه که وی مناسبات عمیق و راهبردی میان دو کشور خواند، گفت: هیچ گونه شکافی در روابط اسلام‌آباد و ریاض وجود ندارد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: پاکستان دیپلماسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *