وزیر دفاع: قدرت دفاعی ایران نسبت به قرن‌های گذشته غیرقابل مقایسه است

23:13 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۱۷۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع و امور پشتیبانی گفت: قدرت دفاعی امروز ایران نسبت به سد‌ه ها و قرن‌های گذشته غیرقابل مقایسه است و ما از یک قدرت دفاعی مطمئن برخورداریم.

وزیر دفاع: قدرت دفاعی ایران نسبت به قرن‌های گذشته غیرقابل مقایسه است - امیر حاتمی در آستانه هفته دولت با اشاره به دستاورد‌های صنعت دفاعی کشود در برمانه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ما منطقه را به خوبی رصد می‌کنیم و می‌بینیم که دیگران چه کار‌هایی انجام می‌دهند و آن چیزی که قدرت بازدارندگی ما را حفظ می‌کند تحقیقات مستمر است.

وی ادامه داد: بنده خدمت نمایندگان مجلس تاکید کردم که ردیف مستقل بودجه برای تحقیقات ما باید اندیشیده شود و این ردیف بودجه باید پایدار باشد در حالی که در حال حاضر با بودجه بخش تجهیز و تولید یکی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: احتمالاً دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد اختصاص ردیف مستقل بودجه به بخش تحقیقاتی را از مجلس خواستار خواهد شد.

امیر حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۳۱ مردادماه قرار است از چه دستاورد‌های دفاعی و نظامی رونمایی شود، گفت: در حوزه هوایی ما خط تولید موتور اوج را افتتاح خواهیم کرد و همچنین از یک موتور جدید رونمایی می‌کنیم که این موتور به لحاظ فناوری ما را حداقل یک نسل ارتقا می‌دهد.

وی افزود: همچنین یک نمایشگاه از پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهیم کرد که مایه افتخار است البته این نمایشگاه به علت بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دشمنان واقع شود آیا امکان پاسخ متقابل داریم و این پاسخ متقابل در چه سطحی است، اظهار داشت: با اطمینان خدمت شما عرض می‌کنم که قدرت دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران نسبت به قرن‌های گذشته غیرقابل مقایسه است و ما از یک قدرت دفاعی کاملاً مطمئن برخوردار هستیم و حاصل آن امنیت مردم عزیز ماست که با تمام وجود آن را احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: پیام این قدرت برای دشمنان است که این نقطه از جهان امن است و اگر کسی به آن تعدی کند با پاسخ کوبنده و قاطع مواجه خواهد شد.

امیر حاتمی تاکید کرد: در حال حاضر کسی به خودش چنین جراتی نمی‌دهد که به ایران حمله کند، اما اگر به فرض محال این اتفاق بیفتد، قطعا طرف مقابل با انبوهی از آتش مواجه خواهد شد و ما قدرت این را داریم که از هر خانه‌ای که در این اطراف علیه ما توطئه شکل بگیرد آن خانه را بر سرشان خراب کنیم و قطعاً با قدرت پاسخ دشمنان را می‌دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ممکن است بگویید که این قدرت دفاعی و نظامی از کجا ایجاد شده است که باید بگویم این قدرت حاصل یک اندیشه انقلابی و راهبردی است که حضرت امام خمینی رحمة الله آن را بنیان نهادند و مقام معظم رهبری با درایت آن را ادامه دادند و مردم نیز به نمایندگی از دولت‌ها و مجالس در ۴۰ سال گذشته از آن حمایت کردند و ما نیز با تمام وجود در نیرو‌های مسلح تلاش کردیم و هیچ لحظه‌ای را از دست ندادیم.

امیر حاتمی گفت: ما کاملاً می‌دانستیم که اگر در زمینه دفاعی و نظامی خودمان کاری انجام ندهیم، کسی این تجهیزات را در اختیارمان نمی‌گذارد و به همین دلیل تلاش زیادی کردیم و هیچ لحظه‌ای را برای توانمندی در این عرصه از دست ندادیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بیان کرد: در همه حوزه‌ها اعم از هوایی، زمینی، موشکی، جنگ الکترونیکی و سایبری و هر حوزه دیگری که ممکن است تهدیدی متوجه مردم شود، دست ما پر است و آن تهدید را در اولین فرصت خنثی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین تهدید موجود در جامعه چیست گفت: دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران آمریکاست که البته رژیم‌ صهیونیستی هم در ضمیمه آن حساب می‌شود و ما هم در مقابل این تهدیدات خود را آماده کرده‌ایم.

امیر حاتمی با بیان اینکه پرتاب ماهواره و برنامه فضایی جمهوری اسلامی یک برنامه دائمی است، گفت: امروز ما جزء ۱۰ کشور دارنده چرخه کامل فضایی هستیم و ایستگاه پرتاب ماهواره داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ما امروز وارد ساخت ماهواره‌بر‌های بزرگتری، چون سیمرغ شده‌ایم، تصریح کرد: برای امسال هم برنامه ریزی تحقیقاتی برای پرتاب ماهواره داریم، اما تحقیقات ما در این زمینه‌ها مرحله‌بندی دارد و باید مرحله به مرحله پیش برود و قطعیت ندارد و باید مراحل را به ترتیب پشت سر بگذاریم.

وی درباره دستاورد‌های صنایع دریایی بیان کرد: ما در سال‌های گذشته انواع شناور‌های تندرو را تولید کردیم و همچنین شناور‌های بزرگ تری مانند کلاس سینا و موج برای نیروی دریایی ارتش تولید می‌شود. همچنین یک شناور از کلاس موج در حال آماده شدن است و نیمه دوم سال ۹۹ تحویل داده می‌شود.

وی بیان داشت: ما زیردریایی‌های زیادی را می‌سازیم. ما سال گذشته زیردریایی فاتح و سال قبل‌تر زیردریایی غدیر را تحویل دادیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع امروز انواع محصولات دریایی را تولید می‌کند بیان داشت: به نظر بنده مهم‌تر از این محصولات تجهیز این شناور‌های دریایی است؛ در حال حاضر مجموعه تجهیزات این شناور‌ها کاملاً به روز و در حد قدرت‌های جهان است.

وی با بیان اینکه صنایع دریایی ما یکی از مجموعه‌های افتخار آفرین است و به بخش‌های غیر نظامی هم کمک‌های زیادی می‌کند، گفت: مجموعه نیروی دریایی یک مجموعه بسیار سر پا و با نشاط و توانمند است.

وزیر دفاع و امور پشتیبانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری وزارت دفاع با دو خودروساز داخلی در راستای تامین تجهیزات تولید خودرو در کشور تاکید کرد: همکاری خوبی با دوستان عزیزمان برای خودرو سازی اتفاق افتاده و ما با هر دو خودروساز بزرگ مذاکرات و صحبت کردیم.

وی افزود: وزارت دفاع نیاز‌هایی که با رفتن خارجی‌ها روی زمین مانده بود و عمدتا دارای فناوری بالا بود تامین کرد چرا که مشابه آن وجود داشت. به عنوان مثال کامپیوتر خودرو یک فناوری است که ما شبیه آن را در محصولات نظامی استفاده می‌کنیم لذا اینکه بخواهیم کامپیوتر شناور‌ها را به فناوری دیگری تبدیل کنیم مسیر طولانی نیست لذا این همکاری بسیار صمیمانه ادامه دارد و قرارداد‌های فی مابین ما بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است.

امیر حاتمی بیان داشت: در راستای این همکاری تولید در بخش خصوصی انجام می‌شود، اما رسیدن به فناوری در صنایع دفاعی و یا با مشارکت هم انجام می‌شود و آنچه که دوستان از ما خواستند و نیازشان بود ما تأمین کردیم و در اختیارشان گذاشته شده است.

وزیر دفاع در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر پشتیبانی از نیرو‌های مرزبانی گفت: یکی از برنامه‌های منظم و مرتب ما با دوستانمان در نیروی انتظامی بوده است ما در سال برنامه‌ریزی‌های متعددی داریم به نحوی که سال ۹۷ تقریباً دو برابر ۹۶ نیازمندی‌های نیروی انتظامی و مرزبانی را تامین کردیم در اینجا باید گفت همه نیاز‌های مرزبانی برای ما قابل تامین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *