توافق امارات و اسرائیل و بهره‌برداری انتخاباتی ترامپ

17:34 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۱۰۴
روزنامه‌های انگلیسی زبان پاکستان روز شنبه با انتقاد از توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی نوشتند این اقدام امارات نه تنها کمکی به فلسطین نمی کند بلکه به ضرر این کشور است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درصدد بهره برداری انتخاباتی از این توافق است.

- روزنامه «داون» در سرمقاله امروز خود با عنوان «توافق اسرائیل و امارات» نوشت: همه می‌دانند که رابطه تل آویو و ابوظبی سال‌ها به طور مخفیانه درحال توسعه بود و اعلامیه روز پنجشنبه دونالد ترامپ تنها این روابط مخفیانه را آشکار کرد و به روند عادی سازی امارات و رژیم صهیونیستی سرعت بخشید.

در این مطلب آمده است: صهیونیست‌ها و برخی از شیوخ خلیج فارس از هیچ تلاشی برای هموار کردن مسیر عادی‌سازی روابط دریغ نکردند، اقدامی که امروز توسط گروه‌های فلسطینی رد شده و مورد سرزنش قرار گرفت .

این روزنامه درادامه با اشاره به شرم آور خواندن توافق ابوظبی و تل آویو از سوی حماس و تشکیلات خودگردان اضافه شده است این توافق هیچ کمکی به استقرار صلح در خاورمیانه نمی کند.

داون در ادامه با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تضییع حقوق مردم فلسطین نوشت اقدام عجولانه امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نفع آمریکا و به ضرر جبهه مقاومت است .

این روزنامه انگلیسی زبان نوشت:دونالد ترامپ با تشویق به این توافق در نظر دارد که از این اقدام برای بهره برداری در انتخابات استفاده کند.

اسرائیل عامل اصلی بی‌ثباتی خاورمیانه

روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» پاکستان نیز در سرمقاله‌ای با عنوان «مصونیت اسرائیل» نوشت: خاورمیانه از زمان اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته در این منطقه دچار بی ثباتی شده است .

در ادامه این سرمقاله اضافه شده است توافق امارات و رژیم صهیونیستی با مخالفت کشورهای منطقه از جمله ایران،ترکیه و گروههای مقاومت راه به جایی نخواهد برد.

به نوشته این روزنامه ،تعدادی از متحدان ایالات متحده از جمله انگلیس که در ایجاد این رژیم نقش داشته اند از این توافق استقبال کرده اند ولی ستایش برخی از کشوورها ازجمله مصر از این توافق تعجب آوراست.

این روزنامه پاکستانی نتانیاهو را یک شخص تندرو توصیف کرد و نوشت دستیابی به صلح و حل اختلافات در خاورمیانه با وجود چنین فردی ممکن نیست .

روزنامه انگلیسی زبان نیوز تاکید کرد: کشتار مردم مظلوم فلسطین به دست نیروهای اشغالگر و وحشی صهیونیستی هر روز ادامه دارد و توافق با چنین رژیمی فقط بر ستم مردم فلسطین می افزاید.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از تحقق کامل حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، در واکنش به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی این اقدام را همراه با پیامد دانست.

دولت پاکستان تاکید کرد که این کشور حامی صلح عادلانه، جامع و پایدار برای فلسطین از جمله راه حل تشکیل دو کشور مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: اسرائیل امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *