تکرار جرم در سرقت بالاست

3:47 - 14 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۶۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: موحد با بیان اینکه جرم ریشه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت: تکرار جرم در سرقت بالاست و بیشتر سارقان دارای سابقه هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: ریشه و علت جرم را نباید در حوزه عملکردی دستگاه قضایی و انتظامی جست‌و‌جو کرد و برنامه‌های محله‌محور برای کاهش سرقت‌ها می‌تواند، موثر باشد.

نماینده عالی قوه  قضائیه در استان کرمان بیان کرد: اگر بخواهیم نتیجه قطعی و مثبتی برای کاهش جدی جرم داشته باشیم، باید مطالعه کنیم و برنامه‌های پیشگیرانه انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: اقداماتی که صورت می‌گیرد، برای سلب و ممانعت در ارتکاب جرم است و چهره جرم و یا مکان وقوع جرم تغییر می‌کند، زیرا بستر وقوع جرم وجود دارد و این یک واقعیت است.

موحد ادامه داد: برخوردهای انتظامی، قضایی، کیفری و اقدامات پیشگیرانه مانند خود محافظتی علاج وقوع جرم نیست، بلکه برنامه‌های درازمدت و عمیق با رویکرد امنیتی و پیشگیری از وقوع جرم را باید داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: مقابله وضعی که با تلاش بیشتر نیروی انتظامی و نصب دستگاه‌های حفاظتی صورت می‌گیرد، تاثیرات مقطعی دارد، اما تاثیر قطعی ندارد.

مقام ارشد دستگاه قضایی استان کرمان عنوان کرد: هزینه مقابله با جرم بسیار بالاست و 13 درصد پرونده‌های سرقت منتهی به کیفرخواست می‌شود.

موحد اضافه کرد: هزینه کشف جرم و برخورد کیفری با جرم سنگین است، اما نمی‌توانیم از آن دست برداریم و ما مجتمع ویژه رسیدگی به سرقت و‌ مجتمع ویژه موادمخدر را در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه تکرار جرم در سرقت بالاست و بیشتر سارقان دارای سابقه هستند، تصریح کرد: بیشترین تکرار جرم را در سرقت داریم که بالای 45 درصد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *