هفت فدراسیون بدون رئیس در سال المپیک/ مهندسی انتخابات در کار نیست!

7:00 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۹۳۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان: 7 فدراسیون ورزشی کشورمان این روزها همچنان با سرپرست اداره می‌شوند و این یکی از معضلات اصلی این روزهای ورزش است.
هفت فدراسیون بدون رئیس در سال المپیک/ مهندسی انتخابات در کار نیست!
به گزارش خبرنگار ورزشی ، در شرایطی که فاصله چندانی تا آغاز المپیک ریو 2016 باقی نمانده است همچنان برخی از فدراسیون‌های ورزشی کشورمان با سرپرست اداره می‌شوند و وزارت ورزش نیز در این خصوص سکوت کرده و خبری از برگزاری مجامع این فدراسیون‌ها نیست.

در حال حاضر فدراسیون‌های اتوموبیلرانی، دوومیدانی، تنیس روی میز، گلف، شطرنج، پزشکی ورزشی و ورزش دانشگاهی با سرپرست اداره می‌شوند و در انتظار برگزاری انتخابات برای مشخص شدن روسای خود هستند.البته شجاعی رئیس فدراسیون تیروکمان هم دو شغله است و ماه‌ها از این موضوع می‌گذرد. او اعلام کرده منتظر تصمیم وزارت برای برگزاری انتخابات این فدراسیون است. از سوی دیگر رئیس فدراسیون جودو نیز استعفا داده و این فدراسیون نیز باید هرچه زودتر تکلیفش مشخص شود.

در چنین شرایطی بسیاری انتظار داشتند تا انتخابات فدراسیون‌هایی مانند پزشکی ورزشی هرچه زودتر برگزار شود اما همچنان ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد. از گوشه و کنار برخی اهالی ورزش تاخیر در برگزاری انتخابات چنین فدراسیون‌هایی را نوعی مهندسی و وقت کشی انتخاباتی می‌دانند و جالب است که وزارت ورزش نیز در این ارتباط تاکنون اظهار نظری نداشته است و مشخص نیست به چه دلیل انتخابات این فدراسیون‌ها برگزار نمی‌شود.

انتقاد رئیس کمیته ملی المپیک

روز گذشته نیز کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به این موضوع عنوان کرد: « در نشست‌هایی که داشتیم درخواست کردیم این فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند. درست است که فدراسیون پزشکی ورزشی المپیکی نیست اما پشتوانه فدراسیون‌های المپیکی است که فدراسیون‌ها باید بتوانند با ارتباطی که با فدراسیون‌های پزشکی ورزشی دارند مشکلاتشان را حل کنند. درخواست ما این بوده که انتخابات این فدراسیون‌ها زودتر برگزار شود.»

جالب است که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز انتقادات را چندان قبول ندارد و در خصوص این موضوع با آرامی به کارش ادامه می‌دهد. وی در این ارتباط گفت: «وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند تا انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در فضایی عادلانه و برابر برگزار شود و به همین خاطر تا مهیا نشدن فضای لازم انتخابات برگزار نخواهد شد. ‌در برگزاری انتخابات برخی از فدراسیون‌ها ابهاماتی وجود داشت که می‌خواهیم پس از رفع شدن آنها در اولین فرصت انتخابات را برگزار کنیم. متاسفانه برخی از بخش‌ها و افراد سعی در تبلیغ نامزد خاصی در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی دارند و به دنبال رای جمع کردن به نفع شخصی خاص هستند، ولی مطمئن باشید وزارت ورزش و جوانان به شدت با این امر مخالف است. اجازه دخالت هیچ کسی را در انتخابات نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم کسی برای نامزد خاصی رای جمع‌آوری کند.»

کدام فضا آقای وزیر؟

البته اینکه این فضای لازم چه زمانی بوجود می‌آید مشخص نیست اما جالب است که انتخابات رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری در کمتر از چند ماه برگزار شد و با وجود تمامی حرف و حدیثها خللی در برگزاری چنین انتخاباتی بوجود نیامد اما فدراسیونی مانند پزشکی ورزشی از آبان ماه گذشته تاکنون 2 سرپرست عوض کرده است اما خبری از بگزاری مجمع آن نیست!

به هر شکل باید منتظر مانند و دید که در نهایت چه زمانی وزالرت ورزش و جوانان اقدام به برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های بدون سرپرست خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *