ورود ۳۰۰ محیط‌ بان طبیعی و دریایی در سال جاری به بدنه سازمان محیط زیست

13:19 - 10 تير 1399
کد خبر: ۶۳۳۴۸۵
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از ورود ۳۰۰ محیط بانان طبیعی و دریایی در سال جاری به بدنه سازمان محیط زیست خبر داد.

- سرهنگ جمشید محبت خانی در نشست خبری امروز خود به مناسبت روز محیط بان گفت: تجهیزات جدیدی برای آتش سوزی مناطق چهارگانه حفاظت شده سراسر کشور در نظر گرفتیم و با بررسی‌های بعمل آمده ۹۰ درصد عامل آتش سوزی‌ها انسانی گزارش شده است، در واقع اگر مردم برای طبخ غذا، سیگار کشیدن و رها سازی ظروف یکبار مصرف در مناطق حفاظت شده موارد ایمنی را رعایت کنند ما با آتش سوزی مواجه نمی‌شویم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در ادامه از رصد آزماشی ۶۰۴ پاسگاه محیط بانی در سازمان محیط زیست به صورت سراسری در کشور خبر داد و گفت: در این صورت با بروز مشکل برای محیط بانان به صورت آنلاین با خبر می‌شویم، همچنین به منظور تقویت توان موتوری و تجهیزات محیط بانان خودرو‌های مناسبی که توانایی در مناطق سخت گذر را داشته باشد خریداری کرده ایم و تا پایان سال تحویل آن‌ها خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تصریح کرد: به منظور ایمنی و حفظ جان محیط بانان تجهیزات انفرادی جدیدی برای آن‌ها در نظر گرفتیم و تا پایان سال به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: حدود ۲۰ ماه است که با تحویل جلیقه‌های ضد گلوله به محیط بانان خوشبختانه محیط بان شهید نداشته ایم، البته آموزش و نظارت به محیط بانان نیز توانسته است خسارت جانی را کاهش دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: ۲۵۰ محیط بان در حوزه طبیعی و ۵۰ محیط بان دریایی به منظور استفاده در پاسگاه‌های دریایی تا پایان سال جذب خواهیم کرد و ۲۵۰ نفری که سال گذشته پذیرش داشتیم در حال حاضر دوره آموزشی خود را طی می‌کنند و به زودی وارد بدنه سازمان محیط زیست می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوع مهم وخوشحال کننده که می‌توانم برای محیط بانان به مناسبت روز محیط بان رونمایی کنم ارتباط بی سیمی محیط بانان به صورت سراسری و رصد آن‌ها به صورت جی پی اس از جمله اقداماتی است که تا پایان سال انجام می‌شود و از این پس می‌توانیم به صورت آنلاین محیط بانان و وضعیت آن‌ها را در مناطق حفاظت شده رصد کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *