معضل اشتغال خوزستان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور بررسی می‌شود

3:50 - 08 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۰۵۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: استاندار خوزستان گفت: به دلیل وجود ظرفیت‌های زیاد ولی کسب رتبه سی و یکم کشور در زمینه اشتغال، مبحث اشتغال خوزستان در شورای راهبردی استان با حضور جهانگیری مطرح می‌شود.
به گزارش ، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان اظهارداشت: در حالی که در همه مناطق دستورها و قوانین یکی است و با وجود ظرفیت‌های زیاد استانی, رتبه خوزستان در زمینه اشتغال سی‎و یکم است و به همین دلیل خوزستان از کمبود اشتغال رنج می‎برد.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال مقصر بود بلکه باید به چرایی وجود این رتبه با وجود ظرفیت بالای استان اندیشید، افزود: خوزستان با وجود ظرفیت بالا و دارا بودن بخشودگی‎های قانونی به دلیل وجود مناطق محروم و دیگر موارد مرتبط که همه به عنوان امتیازی برای استان به شمار می‎روند نباید رتبه سی و یکم را داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان رتبه پنجم کشوری را در سپرده‌های بانکی دارد که لازم است به منظور عارضه‌یابی، بانک‎ها را مورد تحلیل قرار داده و موفق‎ترین و کم کارترین آنها مشخص شود به این صورت می‎توان راهکاری برای بانک‌های کم‎کار از طریق نقشه راه و عامل موفقیت بانک‌های موفق اندیشید.

وی با اشاره به اهمیت بانک‌ها در روابط اقتصادی خوزستان گفت: هیچ نسخه‌ای وجود ندارد که یک طرف آن بانک و طرف دیگر آن خوزستان نباشد.

مقتدایی عنوان کرد: شورای راهبردی خوزستان متشکل از مسئولان بالارتبه از جمله معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است که در آن موضوعاتی از قبیل بحث ریزگردها و کشت و صنعت در آن پیگیری می‎شود و در نظر داریم که موضوع اشتغال نیز در این شورا مطرح شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه اختلاف بین رتبه پنجم سپرده گزاری و رتبه سی‌و یکم خوزستان در زمینه اشتغال به صورت کارشناسی بررسی می‌شود، اظهار داشت: لازم است قبل از برگزاری جلسه اشتغال در شورای رهبردی، موضوعات درون استانی توسط دستگاه‌های مربوطه و مدیران عامل بانک‌ها مرور شود و در کنار این مباحث جسارت و ریسک پذیری مدیران نیز کنکاش شود.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها وظایفشان را غربال کنند تا متوجه شوند چه کارهایی باید انجام می‌شده ولی انجام نشده است و یا چه کاری به عهده آنها بوده ولی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مبحث اشتغال باید مانند مباحث بیمه و فضای سبز پیگیری و حل شود بیان کرد: مسئولان با توجه به وظایفشان به سمت پیشرفت حرکت کنند و امورات را به دلخواه خود انجام ندهند به طور مثال چرا درخت بیابان در شهر کاشت می‌شود؟ این موضوعات باید پیگیری و حل شوند.

مقتدایی با اشاره به بانک‌ها عنوان کرد: اولین جلسه به منظور غربالگری وظایف توسط بانک‌ها برگزار می‌شود و با هدف کسب موفقیت در این زمینه بانک‌ها و دستگاه‎ها از یک دیگر ایرادات بیهوده نگیرند.

وی در آخر خطاب به مدیران جوان استان گفت: امیدوارم مدیران جوان از یافته‌های ما تجربه کسب کرده و ما نیز باید به طریقی حرکت کنیم که نا امیدی این جوانان را پیش نیاوریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *