تکمیل شبکه فاضلاب تهران تا سال 99/ ساخت 60 درصد از این شبكه تا پایان سال‌جاری

6:57 - 09 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۰۲۶
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه چهار تا پنج سال دیگر ساخت شبکه فاضلاب تهران به پایان می رسد از ساخت 60 درصد از این شبكه تا پایان سال جاری خبر داد.
تکمیل شبکه فاضلاب تهران تا سال 99/ ساخت 60 درصد از این شبكه تا پایان سال/ تولیدی جمه

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که در حال حاضر 500 تا 600 هزار از مشترکان شرکت آب در سطح شهر تهران با وجود این که بهاء فاضلاب را پرداخت می کنند به نصب انشعاب فاضلاب توجهی ندارند، عنوان کرد: خوشبختانه اکنون شورای شهر به ما این اجازه را داده است در صورتی که پس از ارائه مهلت به مشترکان اتصال انشعاب مشترک توسط آنها انجام صورت نگیرد 25 درصد جریمه دریافت شود.

ساخت سالانه 700 کیلومتر شبکه فاضلاب در پایتخت

وی با بیان این که 700 کیلومتر شبکه فاضلاب به صورت سالانه در سطح شهر تهران ساخته می شود، ادامه داد: تا پایان سال در سطحح استان تهران 340 میلیون متر مکعب و در شهر تهران 300 میلیون متر مکعب فاضلاب را از در منازل به خطوط اصلی، خطوط انتقال و تصفیه خانه ها منتقل می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره بعه این که سد کرج 240 میلیون متر مکعب آب برای تهران تامین می کند، گفت: فاضلاب تهران از چند سال گذشته تا کنون از 18 درصد به حدود 60 درصد پیشرفت رسیده است. با رسیدن به این عدد 300 میلیون متر مکعب فاضلاب برای تصفیه در دست داریم. این به معنی این است که می توان با تصفیه فاضلاب برای تامین آب به عددی بیشتر از آب دریافت شده از سد کرج دست یافت.

پذیرش 400 هزار مشترک فاضلاب تا پایان سال

پرورش با بیان این که در سال جاری در شهر تهران 400 هزار واحد جدید را به عنوان مشترک پذیرش می کنیم، خاطرنشان کرد: این به معنی 70 هزار انشعاب است. اما هر انشعاب بلوک های بزرگ 5 تا 10 واحدی را شامل می شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: تا پایان سال یک و نیم میلیون نفر از جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

600 هزار واحد آماده اتصال انشعاب فاضلاب است

این مقام مسئول با بیان این که 600 هزار واحد آماده اتصال انشعاب است، تصریح کرد: انشعاب این واحدها تنها باید از در منازل عبور کند.اما با وجود این سرمایه گذاری عظیم مردم همکاری نمی کنند.

اتمام تصفیه خانه فاضلاب جنوب

پرورش با اشاره به این که در حال حاضر پنج هزار و 300 کیلومتر از شبکه فاضلاب تهران اجرائی شده است، ادامه داد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب جنوب به اتمام رسیده و سه تصفیه خانه در حال ساخت است.

وی با اشاره به این که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته چهار تا پنج سال دیگر ساخت شبکه فاضلاب تهران به پایان می رسد، اذعان کرد: با وجود این که شبکه فاضلاب تهران تا پایان سال به 60 درصد می رسد، اما درباره خروجی تصفیه خانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است زیرا نصب انشعاب مردم انجام نشده است و اجرای این امر نیاز به برخی اقدامات فرهنگی دارد.

پرورش با بیان این که در شورای بهداشت استان در مورد همکاری نکردن مردم در اتصال انشعاب نیز جلسه هایی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با اتمام اتصال انشعاب ها می توانیم فاضلاب جمع آوری شده را در نگاهداشت فضای سبز استفاده کنیم.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به این که با همراهی شورای شهر و شهروندان فاضلاب تهران به زودی تکمیل شود، اذعان کرد: در حوزه آب نیز پروژه هایی همانند « مامرو» به عنوان رینگ تهران که به عنوان پروژه قمر بنی هاشم (ع) معروف بوده،  در دست اجرا است. این پروژه بر کیفیت آب در جنوب تهران تاثر قابل توجهی دارد.

مدیرعامل آبفای استان تهران در پایان گفت: بخش عمده ای از این پروژه پیش رفته است و به زودی تکمیل می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *