افزایش خشونت‌های طالبان نقض توافق قطر است

8:44 - 21 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۴۴۱
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که افزایش خشونت‌ها توسط طالبان نقض غیرقابل قبول توافقنامه این گروه با آمریکا است.

-   «الیوت انجل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «مایکل مک‌کال» عضو ارشد این کمیته در بیانیه‌ای تاکید کردند: افزایش شدید خشونت‌ها در افغانستان نقض غیرقابل قبول توافقنامه ماه فوریه دولت ترامپ با طالبان است.

بیانیه می‌افزاید: حملات مداوم طالبان به نیروهای افغان این سوال را به‌وجود می‌آورد که آیا طالبان به تعهداتش پایبند خواهد بود یا پیشرفت به سمت صلح را به خطر انداخته و مانع از پیشبرد مذاکرات می‌شود.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه با تاکید بر همه‌گیری کرونا نیز اظهار داشت: افزایش خشونت باعث می‌شود که مردم افغانستان به این بحران توجه نکنند.

این کمیته همچنین می‌افزاید: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فوراً حملات را متوقف کنند و آتش‌بس بشردوستانه اعلام کنند، چرخه بی‌رحمانه خشونت را کاهش دهند و از مسیر صلح و ثبات که مردم افغانستان می‌خواهند حمایت کنند.

پیش از این نیز «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا تصریح کرده بود که حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان روح و متن توافقنامه قطر را نقض می‌کند.

ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز چندی پیش گفته بود که ادامه حملات طالبان واکنش نیروهای خارجی را در پی خواهد داشت.

تسنیم


برچسب ها: طالبان قطر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *