حریرچی: تا زمانی که مورد ابتلا داریم، امکان بازگشت سیر ویران کننده وجود دارد

18:55 - 11 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۰۵۲
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره امکان بازگشت سیر ویران کننده ابتلا به کرونا، گفت: تا زمانی که مورد ابتلا داریم این سیر ویران کننده دوباره ممکن است باز گردد و دارو، واکسن برای بیماری ویروسی کرونا نداریم.

- ایرج حریرچی در نشست ستاد مدیریت کرونای البرز ضمن اشاره به این که به واسطه همراهی و مدیریت خوب شهر‌ها و استان‌های کشور تدابیر ویژه‌ای درمقابله با بیماری ویروسی کرونا صورت گرفته است، گفت: سه استان کشور از جمله البرز برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نگران کننده بود چرا که البرز دارای تراکم جمعیتی بالا و رشد جمعیتی قابل توجهی است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: نتیجه چند روز اخیر کاهش تعداد بستری و مرگ در کشور قابل تقدیر است که همت همگان در آن موثر بوده است.

حریرچی گفت: تا زمانی که مورد ابتلا داریم این سیر ویران کننده دوباره ممکن است باز گردد و دارو، واکسن برای بیماری ویروسی کرونا نداریم. تا اطلاع بعدی باید فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی رعایت شود چرا که براساس آمار مجموع ظرفیت تولید واکسن آنفولانزا ۱۵۰ میلیون دز سالانه در دنیا است که خیلی خوشبینانه اگر بخواهند افزایش دهند به ۲۵۰میلیون دز می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل از جمله راننده‌ها باید در اجتماع حضور یابند و ۶۰درصد مغاز‌های کشور استیجاری است بنابراین در صورت فعالیت باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی مورد تاکید باشد.

وی اضافه کرد: اساتید دانشگاه صنعتی شریف پیش بینی  ۱۹هزار کشته دراثر شیوع بیماری کرونا داشتند که با تدابیر اتخاذ شده در شهر‌های مختلف امروز شاهد آمار پایینی هستیم.

حریرچی گفت: شهدای بسیاری را برای مقابله با بیماری کرونا نداشتیم از لحاظ هزینه‌ای بسیاری این بیماری هزینه براست بنابراین باید ابتدا تست‌های لازم را در اولویت برای تشخیص بیماری داشت چرا که هزینه بستری با احتساب تامین وسایل حفاظتی هر بیمار کرونایی اکنون  ۷۰۰هزار تومان برای مراکز درمانی تمام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به موفقیت استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد در مهار کرونا، گفت: این استان‌ها به واسطه تست‌های بالای تشخیص بیماری کرونا توانسته اند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *