لزوم دسترسی به آزمایشگاه‌های چین برای تعیین منشا ویروس کرونا/ ایران باید بابت پرتاب ماهواره نظامی نور پاسخگو باشد

19:43 - 03 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۰۰۶
پمپئو گفت: دنیا برای تعیین منشا ویروس کرونا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.

-مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه خود با پایگاه نشنال ضمن اشاره به این موضوع که دنیا باید برای تعیین منشأ ویروس کرونا به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد، گفت: کلیه نهاد‌های بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشور‌های دنیا ادعا‌های مطرح شده پیرامون ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه را رد کرده‌اند.

وی درباره این موضوع که رهبری تحقیقات برای تعیین منشأ ویروس کرونا را کدام کشور باید برعهده داشته باشد، سخنی به میان نیاورد.

پمپئو با اشاره به توئیت ترامپ که دستور ساقط کردن قایق‌های ایرانی را به نیروی دریایی آمریکا داده بود، اظهار کرد: سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیرو‌های آمریکا است و این کشور حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که آمریکا ائتلافی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و تلاش برای تغییر رفتار این کشور را فراهم کرده است.

وی همچنین در ادامه صحبت هایش و در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران باید بابت این اقدام پاسخگو باشد.

پمپئو ادامه داد: این اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

واشنگتن به رصد برنامه ماهواره‌ای ایران ادامه خواهد داد

گفتنی است؛ رابرت لودویک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین نیز واکنش نشان داد و گفت: واشنگتن به رصد برنامه ماهواره‌ای ایران ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که تهران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ندارد، اما تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است بخواهد به سمت ساخت این موشک‌ها برود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *