انتشار اسناد وکالت رئیس کمیته پزشکی از بازیکن دوپینگی/ سیف‌برقی: این موضوع تخلف نیست و قانونی است!

14:56 - 27 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۹۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال زیر نامه‌ای را امضا کرده که باعث ایجاد شائبه‌ای برای او شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، چندی پیش تست دوپینگ قاسم عروجی، بازیکن تیم فوتسال مس سونگون ورزقان و تیم ملی فوتسال ایران، مثبت اعلام شد. همین اتفاق باعث شد تا نادو این بازیکن را ۴ سال از حضور در میادین محروم کند.

در این میان، امروز نامه‌ای به دست رسید که در این نامه یک نکته جالب دیده شد و آن هم امضای توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده این بازیکن، زیر نامه بود که در زیر تصویر و متن این نامه را مشاهده می‌کنید:

نامه‌ای که برای رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال دردسرساز شد + تصویر نامه

توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در این خصوص اظهار داشت: عروجی به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش، به کمیته استیناف نادو شکایت کرد. دفاعیه او را من تنظیم کردم، اما هنوز پاسخ این اعتراض از طرف نادو نیامده است. من دلیل علمی آوردم و از نظر قانونی هم بازیکن می‌تواند یک نماینده از فدراسیون فوتبال در چنین شرایطی داشته باشد.

وی افزود: زمانی هم که پرونده به کمیته بدوی یا استیناف می‌رود، نماینده فدراسیون می‌تواند همراه بازیکن در جلسات حضور داشته باشد. در ۴ سال گذشته من در تمامی جلسات نادو حضور داشتم. معمولا یا خود رئیس فدراسیون، یا فردی که رئیس انتخاب می‌کند و یا رئیس کمیته پزشکی می‌تواند در این جلسات حضور پیدا کند. با این حال، با توجه به اینکه این بازیکن به عمد این کار را نکرده و اشتباه صورت گرفته است، باید به دادگاه CAS شکایت کنیم، چون حق عروجی محرومیت ۴ ساله نیست و او نهایتا باید ۲ سال محروم شود.

به گزارش ؛ در شرایطی که سیف‌برقی از لحاظ قانونی منعی برای وکالت بازیکنان را ندارد و حتی می‌تواند بر این اساس از بازیکنان دفاع کند اما بهتر بود فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برای دفاع از این بازیکن از یک وکیل مجرب و کاردان استفاده می‌کردند تا اینکه یک شخص حقوقی از فدراسیون فوتبال وکالت پرونده وی را برعهده بگیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *