رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فیلم سینمایی"زمستان است"در تهران کلید خورد

16:21 - 29 تير 1394
کد خبر: ۶۰۹۶۸
خبرگزاری میزان: فیلم «زمستان است» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سپیده میرحسینی» هفته گذشته در تهران کلید خورد.
به گزارش گروه فرهنگی ، «سپیده میرحسینی» که هفته گذشته اولین فیلم سینمایی اش را در لوکیشنی در شهر تهران مقابل دوبین برد،در خصوص این فیلم گفت:«زمستان است»؛ در قالب یک داستان خطی، روابط سرد یک خانواده سه نفره (پدر و مادر و فرزند) را در طبقه متوسط جامعه روایت می‌کند؛ خانواده‌ای که در آن فرزند نقش اتصال میان دو کاغذ سیاه و سفید را بازی می‌کند و تمام تلاشش را برای حفظ بنیان خانواده به کار می‌گیرد.
 
وی درباره انتخاب این فیلم نامه‌ای با موضوع اجتماعی تصریح کرد: فضای این فیلم نامه به دلیل تاکید بر تصویر و نداشتن دیالوگ، اتمسفر خاصی را برای روایت ارتباطات این روزهای آدم های جامعه ما فراهم می آورد و سردی روابط میان اعضای خانواده هم در المان های موجود در کارگردانی، بازی و گریم لحاظ شده است.
 
این کارگردان سینما در خصوص ریشه‌های آسیب شناسانه فیلمش افزود: «زمستان است»؛ روایتگر مشکلات خانوادگی، طلاق و بی توجهی به فرزندان در اقشار مختلف جامعه است، اینکه فرزندان بیشترین آسیب را در این درگیری های خانودگی متحمل می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در این جهت بوده است که خانواده‌ها را از این مسئله آگاه کنیم که گاه با درگیریهایشان، امکان حیاتی شاد را از فرزندان می‌گیرند و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
 
کارگردان فیلم «زمستان است» با اشاره به موسیقی این فیلم بیان داشت: به دلیل صامت بودن فیلم، تلاش کردیم انرژی تصویر را با استفاده از موسیقی تاثیرگذار، افزایش دهیم.
 
«سپیده میرحسینی» پیش از این سابقه ساخت فیلم مستند «بهشت گمشده» و همچنین نگارش نمایش نامه را داشته است.
 
دیگر عوامل فیلم «زمستان است» عبارتند از؛ دستیار کارگردان: ابراهیم حاتمی، بازیگران: بهرام عباسی فرد، فرزانه قاسمی و بردیا معینی، جلوه های ویژه: فربد جلالی، منشی صحنه: لیلا جمشیدی، تصویربردار: حامد حسینی، گریمور: پروین نویدی، تدارکات و حمل و نقل: حامد افشار، طراحی صحنه و لباس: سپیده میرحسینی و عکاس: یوسف عبدالرضایی.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *