۱۴ متهم بانکی دستگیر شدند

16:00 - 20 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۴۶۷۰
سردار معصوم بیگی از شناسایی و دستگیری ۱۴ نفر از بدهکاران بانکی که به بهانه انجام فعالیت‌های اقتصادی و وارد کردن کالا از خارج اقدام به اخذ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای مقابله با مفسدان و برهم زنندگان بازار ارز با رصد دقیق فعالیت‌های اقتصادی غیر مجاز، ۱۴ نفر از بدهکاران بانکی که تسهیلات ارزی از بانک‌ها اخذ کرده، اما نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکرده بودند را شناسایی کردند.

وی افزود: این افراد با ثبت قانونی ۷ شرکت تجاری اقدام به اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال کرده، اما نه تنها هیچ گونه فعالیت تجاری انجام نداده و هیچ کالایی را هم از خارج وارد نکرده بلکه ارز‌های دولتی اخذ شده از بانک‌ها را به نرخ آزاد در بازار به فروش رسانده و پس از موعد مقرر نیز از پرداخت بدهی خود امتناع کرده بودند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به اینکه نشانی‌های مندرج در مدارک ارائه شده به بانک‌ها و اداره ثبت شرکت‌ها تغییر یافته بود، به همین دلیل هیچ گونه ردی از آن‌ها وجود نداشت، اما به لطف خداوند و تلاش شبانه روزی کارآگاهان و انجام یک سری اقدامات علمی خاص و تحقیقات گسترده، مخفیگاه‌های این افراد شناسایی و طی چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند گفت: به تمامی مخلان نظم و امنیت کشور هشدار می‌دهیم که پلیس به عنوان حافظ منافع مردم مقتدرانه در صحنه حضور دارد و اجازه نا امنی و دستبرد به اموال بیت المال را به هیچ کس نمی‌دهد.


برچسب ها: پلیس کلاهبردار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *