اردوغان چاه کنی در ته چاه

18:09 - 11 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۱۸۵۱
تحلیل گر مسائل بین الملل نوشت:اردغان باید تصمیم بگیرد با طناب آمریکا در چاه فروتر برود یا بگریزد. پدرخوادگی القاعده کلا شغل عاقبت داری نیست.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مهدی محمدی، تحلیل گر مسائل بین الملل در حساب کاربری خود پستی به این شرح منتشر کرد:
۱/۳ تا امروز مقاومت در سوریه، ترکیه رابه عنوان یک دشمن قلمداد نکرده است. این وضعیت می‌تواند به سرعت تغییر کند اگر ترکیه قصد ‘مداخله عملیاتی به نفع تروریسم’ را داشته باشد. نشانه‌هایی از این امر دیده می‌شود.

 

۲/۳ اگر ترکیه بخشی تفکیک تاپذیر از تروریسم در ادلب باشد، و خیال کند می‌تواند ادلب را الی الابد به ‘کشور القاعده’ تبدیل کند، صحنه تغییر می‌کند. برای مقاومتی که کل سوریه را از تروریست‌ها پاک کرده، ادلب جبهه چندان دشواری نیست.


۳/۳ اردوغات مصداق بارز چاه کنی است که ته چاه گیر کرده. ۵۰ هزار تروریستی که او در ادلب پرورش داده و حمایت کرده، مشکل خود اوست و مقاومت درک می کند که این مشکل کوچکی نیست. حالا او باید تصمیم بگیرد با طناب امریکا در چاه فروتر برود یا بگریزد. پدرخوادگی القاعده کلا شغل عاقبت داری نیست.

اردغان چاه کنی در ته چاه

 

بر اساس گزارش میزان، اردوغان با بدعهدی خود در زمینه توافق نشست سوچی در روسیه آن را زیر پا گذاشته و با رفتار غیر منطقی، بر سیاست غلط خود در سوریه پافشاری می‌کند. روشن است که این پافشاری و رفتار ضد امنیتی ترکیه در سوریه و لیبی، برای دست یافتن به اهدافی است که شاید تصور می‌شود پشت پرده آن آمریکا و اسرائیل نباشند، اما آن‌ها هستند که به آنکارا خط می‌دهند.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: ترکیه اردوغان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *