نمایندگان مردم از توافق عزتمندانه دفاع قدرتمندانه می کنند

9:44 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۰۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته انرژی هسته ای مجلس گفت: نمایندگان مجلس از توافقی که در راستای حفظ خطوط قرمز رهبری ، عزت و اقتدارملت صورت گرفته باشد قدرتمندانه دفاع می کند.
نمایندگان مردم از توافق عزتمندانه دفاع قدرتمندانه می کنندابراهیم کارخانه درگفتگو با خبرنگار سیاسی میزان در خصوص واکنش نمایندگان مجلس نسبت به مفاد جمع بندی مذاکرات وین اظهارکرد: این موضوع شفاف است که نمایندگان مجلس در طول 18 ماهه مذاکرات بارها بر این مهم تأکید کرده اند که توافقی از سوی آنها قابل قبول است که در آن خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری که توسط کارشناسان تبیین شده رعایت شده باشد.

وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی سه موضوع ممنوعیت بازرسی از اماکن امنیتی و دفاعی کشور، عدم ممنوعیت در تحقیق و توسعه صنعت هسته ای و عدم امکان مصاحبه با دانشمندان هسته ای ازجمله خطوط قرمز مهمی هستند که باید درمذاکرات وین بر آن تأکید شده باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور قطع جمع بندی مذاکرات وین ابتدا باید به تأیید شورای عالی امنیت ملی برسد و بعد از آن به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت ضمن اینکه نمایندگان مجلس تنها توافقی را که در راستای حفظ خطوط قرمز رهبری ، عزت و اقتدارملت صورت گرفته باشد را تأیید کرده و از آن قدرتمندانه دفاع می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که بر اساس برخی شنیده ها از منابع غیر رسمی حاکی از امکان بازرسی از پارچین وجود دارد تأکید کرد: چنین موردی به هیچ عنوان  مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نخواهد بود چرا که مقام معظم رهبری به طور صریح و شفاف ممنوعیت بازرسی از مراکز امنیتی و نظامی کشور را از جمله خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای قرار داده بودند. با توجه به اینکه هم اکنون آمریکایی ها همزمان با مراحل پایانی مذاکرات اقدام به آزمایش بمب مخصوص نقطه زن کرده اند بنابر این برای ما این پیام را خواهد داشت که باید در تعیین مفاد توافق نامه هوشیارتر عمل کنیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *