مشارکت روانشناسان آمریکایی در شکنجه

10:20 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۶۵۸
خبرگزاری میزان: مقامات عالی رتبه بزرگ ترین مرکز روان شناسی آمریکا با تغییر قوانین داخلی به شکنجه زندانیان کمک می کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز؛ ناداین کاسلو، رییس سابق موسسه روانشناسی آمریکایی که در معرض حملات سنگین قرار گرفته در گفتگو با گاردین گفت:روانشناسان دیگر نباید به نیروهای نظامی آمریکا در گوانتانامو یا هر جای دیگری کمک کنند.

وی افزود:من شخصا فکر می کنم که این مرکز باید سیاستی را اتخاذ کند تا از مشارکت روانشناسان در مراحب بازجویی افرادی که در زندان گوانتانامو یا مراکز دیگر زندانی هستند،جلوگیری به عمل آید.

این موسسه روانشناسی،کاسلو را به عنوان نماینده به گاردین معرفی کرد تا در مورد گزارش محکوم کننده مستقل «همدستی» این موسسه با سازمان سیا در شکنجه و بازجویی زندانیان پس از حادثه 11 سپتامبر بحث و گفتگو کند.

این گزارش 542 صفحه ای که «دیوید هافمن»،دادستان سابق فدرال آن را تهیه کرده نشان می دهد که مقامات عالی رتبه بزرگ ترین مرکز روان شناسی آمریکا با تغییر قوانین داخلی به شکنجه زندانیان کمک کرده و با پرسنل دفاعی برای انجام چنین کاری همکاری می کردند.

بر اساس این گزارش، این موسسه به مدت بیش از یک دهه مشارکت خود در این فرآیند را انکار کرده و با دادن اطلاعات غلط ،رسانه ها و افکار عمومی را از این موضوع منحرف می کرد.

هافمن می گوید که مسئولان این مرکز روان شناسی با وعده های وزارت دفاع مبنی بر اینکه منفعت هایی از این طریق نصیب روانشناسان می شود آنها را برای همکاری در این بازجویی ها وسوسه می کردند.

بر اساس این گزارش،همکاری میان دو طرف با روابط شخصی میان اعضای مرکز روانشناسی و پرسنل دفاعی آمریکا گسترده تر و محکم تر شد که از جمله این روابط می توان به ازدواج مدیر اجرایی این مرکز با یکی از روانشناسان ارتش که حامی باجویی های سخت در گوانتانامو بود اشاره کرد./گاردین

پس از انتشار این گزارش،مرکز روان شناسی «ای پی ای» اعلام کرده که اصلاحات بنیادین در سیاست های خود انجام خواهد داد.

گفتنی است، در روز 6 آگوست 130 هزار نفر از اعضای «ای پی ای» قرار است نشستی در تورنتو برای کنفرانس سالیانه خود داشته باشند.انتظار می رود که گزارش هافمن موضوع اصلی بحث آنها در تورنتو باشد.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *