نخستين جشنواره بین‌المللی قرآن كريم در روسیه برگزار می شود

10:02 - 20 تير 1394
کد خبر: ۵۹۱۷۲
خبرگزاری میزان: نخستين جشنواره بین‌المللی قرآن كريم، امروز، 20 تيرماه به همت رايزني فرهنگي ايران در مسكو و همكاري شوراي مفتيان روسيه برگزار مي‌شود.
به گزارش ، نخستين جشنواره بین‌المللی قرآن كريم به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و همکاری شورای مفتیان روسیه، امروز، 20 تيرماه به مدت هفت روز با حضور نمایندگانی از هفت کشور ایران، روسیه، ترکیه، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان در محل مرکز اسلامی مسکو آغاز مي‌شود.
 
این جشنواره بین‌المللی یک نمایشگاه ترکیبی از آثار علمی- آموزشی، فرهنگی - هنری و تبلیغی در زمینه قرآن کریم است که همراه با کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و با استفاده از ظرفیت، آثار و محصولات قرآنی در کشورهای فوق‌الذکر برگزار می‌شود.
 
هدف کلی از برگزاري اين جشنواره، ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با قرآن کریم و پیام‌های رحمانی آن در میان مسلمانان روسیه است.
 
نمایش ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی در فدراسیون روسیه و کشورهای مشترک المنافع، نمایش تجارب و ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران و ترغیب مؤسسات اسلامی و فعالان مسلمان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره به شمار مي‌رود.
 
برپايي نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآنی «قرآن در آئینه هنر»
 
براساس طراحی‌ها و پیش بینی انجام شده در این جشنواره علاوه بر معرفی محصولات قرآنی کشورهای شرکت کننده، برنامه‌های دیگری از جمله نمایش مد و لباس اسلامی، معرفی نرم‌افزارهای قرآنی و نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآنی با عنوان «قرآن در آئینه هنر» برپا مي‌شود.
 
تبيين ترجمه روسی تفسیر نورالقرآن
 
همچنين، نشست‌های تخصصی با موضوعات معرفی «ترجمه روسی تفسیر نورالقرآن»، بررسی ترجمه‌های قرآن به زبان روسی، معرفی مجموعه ظرفیت‌های آموزشی - دانشگاهی قرآنی در جمهوری اسلامی ایران، معرفی لوح قرآنی جامعةالمصطفی (ص) العالميه، کارگاه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم، تجوید، خوشنویسی و ... برگزار می‌شود.
 
در اين راستا، مسلمانان مسکو طي ماه مبارک رمضان فرصت آن را خواهند یافت تا با جنبه‌هایی دیگر از کتاب آسمانی خود آشنا شوند.
 
در برگزاری اين جشنواره بین‌المللی، مرکز اسلامی مسکو، نمایندگی جامعةالمصطفی (ص) العالميه در مسکو و بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و ادارات دینی مسلمانان باشقیرستان و تاتارستان از فدراسیون روسیه مشارکت دارند.
 
گفتني است، نخستين جشنواره بین‌المللی قرآن کریم مسکو توسط آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و شیخ راویل عین‌الدین، ريیس شورای مفتیان روسیه روز دوشنبه، 22 تیرماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *