اجرایی نشدن طرح موضوعی باغات پس از 4 سال/ تهران در حال انفجار جمعیتی است

13:02 - 16 تير 1394
کد خبر: ۵۸۶۲۱
خبرگزاری میزان: دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از رها شدن و اجرا نشدن طرح موضوعی باغات و اراضی مزروعی از سال 90 تاکنون گفت: تهران در حال انفجار بوده و مرکز آمار ایران هفته گذشته نسبت به وضعیت جمعیتی و سایر مشکلات پایتخت هشدار داده است.

اجرایی نشدن طرح موضوعی باغات پس از 4 سال/ تهران در حال انفجار جمعیتی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان محمد حقانی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مرکز آمار ایران هفته گذشته اعلام کرد تهران در حال انفجار جمعیتی، اظهار کرد: این شهر سیاه چاله ای است که تمام امکانات و مشکلات را در خود جای داده است.

مهاجرت یک میلیون نفر به تهران

وی با بیان این که وضعیت حاضر رویه ای است که سال ها جامعه شناسان و اقتصاد دادنان درباره آن هشدار داده اند، خاطرنشان کرد: در سال های 85 تا 90 حدود یک میلیون نفرکه بیشتر آنها 20 تا 39 ساله بودند به تهران مهاجرت کرده اند.

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر چه کاستن از سهم شهر تهران از منابع کشوری از حوزه عمل شهرداری می کاهد، اما با اتخاذ سیاست مناسب می توان مشکلات را حل کرد.

انتقاد از فراموشی طرح راهبری حفظ باغات

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که طرح موضوعی باغات و اراضی مزروعی سال ها مطرح شده بود که در سال 90 به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در این طرح به راهبری در حفظ باغات اشاره و بر ضرورت حفاظت این فضاها تاکید شد، با این وجود به نظر می رسد این طرح فراموش شده است.

نیاز به راهکار حفاظت از باغات داریم

وی با تاکید براین که ما نیاز به راهکار حفاظت از باغات داریم، گفت: چرا این طرح که در سال 90 در مرکز مطالعات برنامه ریزی مطالعه شد، هنوز به صحن ارائه نشده است.

80 درصدبهسازی و زیباسازی میدان انقلاب انجام شده است

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بازدید از خیابان انقلاب اشاره کرد و افزود: سازمان زیباسازی در این محدوده کار قابل توجهی انجام داده و با کاری مشارکتی با مردم و استقرار دفتر در میدان انقلاب زیباسازی و بهسازی در این محدوده را تا 80 درصد به اتمام رسانده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *