پیروزی سخت ایران مقابل کره‌جنوبی؛ یک قدم تا المپیک

12:03 - 21 دی 1398
کد خبر: ۵۸۵۴۳۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی انتخابی المپیک مقابل کره‌جنوبی به برتری رسید تا به فینال این مسابقات برسد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی انتخابی المپیک از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (شنبه) به مصاف تیم کره‌جنوبی رفته است.

کولاکوویچ در این بازی تیمش را با ترکیب اولیه سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، شهرام محمودی، علی شفیعی  و محمد موسوی به زمین فرستاد.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود کشورمان تمام شد تا شاگردان کولاکوویچ به فینال این مسابقات برسند و منتظر باشند از بین‌ تیم‌های قطر و چین یک تیم به فینال برسد.

در نهایت تیم ایران فقط یک قدم تا رسیدن به المپیک فاصله دارد. تیم قهرمان این مسابقات به المپیک توکیو صعود می‌کند.

پیروزی سخت ایران مقابل کره‌جنوبی؛ یک قدم تا المپیک

ست اول:

میلاد عبادی‌پور نخستین سرویس این بازی را به زمین کره زد در نهایت توپ چند مرتبه در زمین ۲ تیم در گردش بود و پس از انجام چند رالی زیبا امتیاز این توپ توسط کیومینگ به کره‌جنوبی رسید تا این تیم نخستین امتیاز این بازی را کسب کند.
 
هر ۲ تیم در ادامه بازی پیاپی را به نمایش گذاشته بودند، بیشترین اشتباه کره‌ای‌ها، که به ۳ امتیاز برای تیم ملی کشورمان تبدیل شد در سرویس‌های اشتباه این تیم بود. بازی در ادامه کار بازهم برابر و نزدیک دنبال می‌شد تا اینکه تیم ملی کشورمان سرانجام در امتیاز ششم از کره پیشی گرفت. در نهایت تیم ملی والیبال کره‌جنوبی زودتر به امتیاز هشتم رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.
 
پس از بازگشت دو تیم به زمین تیم کره در امتیازات از ایران چند امتیاز متوالی کسب کرد تا در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود کره جنوبی توپ این امتیاز به کره داده شود، اما معروف از کولاکوویچ درخواست کرد تا بازبینی صحنه را خواستار شود پس از بازبینی امتیاز این توپ به کره رسید تا کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کند. پس از این وقت استراحت بازهم امتیاز برای کره‌جنوبی به دست آمد تا نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود این تیم شود، آن‌ها در ادامه بدون دردسر امتیاز شانزدهم راه هم گرفتند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.
 
پس از بازگشت به زمین، شاگردان کولاکوویچ رفته رفته توانستند اختلاف امتیاز ایجادشده را کاهش دهند تا در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ به سود کره، سرمربی این تیم تقاضای وقت استراحت کند. امتیاز میان دو تیم یکی پس از دیگری رد بدل می‌شد تا اینکه در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ به نفع کره، کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کرد.
 
در ادامه تیم ملی ایران اختلاف ۳ امتیازی را به یک رساند تا سرمربی کره دومین وقت استراحت خود را تقاضا کند تا به نحوی مانع از امتیازگیری بازیکنان ایران شود. در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ به سود کره، دفاع روی تور فیاضی باعث شد تا امتیاز این توپ به ایران داده شود، اما سرمربی کره بازبینی صحنه را خواستار شد که پس از بازبینی امتیاز این توپ به کره داده شد تا در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ کره به پایان برسد.
 
ست دوم:

تیم ایران در ابتدا ۳ بر یک از کره پیش افتاد،بازی در این ست بر خلاف ست قبلی بیشتر به سود تیم ملی کشورمان در جریان بود و ملی‌پوشان با نمایش بهتری که داشتند، توانستند فاصله را به مراتب بیشتر کنند.

کره‌ای‌ها در حالی که امتیاز هفتم برای تیم ملی کشورمان به دست آمد به تصمیم داور معترض شدند و در خواست ویدئو چک کردند که در نهایت امتیاز این توپ به کره داده شد. نمایش خوب بازیکنان کره دوباره فاصله را به حداقل امتیاز رساند.

پارک در ادامه ضربه سرویس قدرتی زد که دریافت کنندگان ایران نتوانستند به درستی آن را تبدیل به فرصت کنند و امتیاز آن به کره جنوبی رسید تا کار برابر شود. در ادامه رالی جذابی بین ۲ تیم شکل گرفت، اما پس از رفت و برگشت چند باره امتیاز این توپ برای شاگردان کولاکوویچ بود.

پیروزی سخت ایران مقابل کره‌جنوبی؛ یک قدم تا المپیک

تیم ملی کره، دوباره با دریافت مناسب توپ و حرکتی قدرتی بازی را به تساوی کشاند. اما بازیکنان کره سرویس خود را به بیرون زد تا تیم ملی کشورمان زودتر به امتیاز هشتم برسد و ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست این ست بروند.

در امتیاز ۱۲ بر ۹ به سود ایران، سرمربی کره وقت استراحت تقاضا کرد. پس از آن شهرام محمودی سرویس خوبی زد که با دفاع خوب بازیکنان ایران فاصله ۲ تیم به ۴ امتیاز رسید. در ادامه تیم ایران برتری امتیازی خود را حفظ کرد تا با تک دفاع علی شفیعی روی حرکت سرعتی بازیکن کره زودتر از تیم حریف به امتیاز ۱۶ برسد.

در امتیاز ۱۸ بر ۱۳ برای ایران، سرمربی کره دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کرد تا مانع از امتیازگیری بیشتر بازیکنان ایران شود. پس از بازگشت دو تیم به زمین، تیم کره توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد تا این بار کولاکوویچ در فاصله سه امتیاز و نتیجه ۲۰ بر ۱۷ درخواست وقت استراحت کند.

در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ کسب دو امتیاز متوالی توسط شهرام محمودی و پوریا یلی بار دیگر اختلاف را به ۴ امتیاز افزایش داد. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۱ به سود تیم ایران به پایان رسید.

ست سوم:

بیرون رفتن سرویس عبادی‌پور نخستین امتیاز این ست را برای کره‌ای‌ها به همراه داشت. شهرام محمودی اولین امتیاز را برای تیم ایران کسب کرد. در امتیاز ۳ بر یک به سود کره، کولاکوویچ نسبت به تصمیم داور معترض شد و درخواست بازبینی صحنه را خواستار شد که پس از بازبینی مجدد، امتیاز این توپ نصیب کره شد.

در ادامه باز هم درخشش شهرام محمودی فاصله را کمتر کرد، اما بازی سرعتی و ضربات قدرتی کره ای‌ها اختلاف ۲ تیم را حفظ کرد. بازی خوب شاگردان کولاکوویچ در ادامه حساب کار را برابر کرد و پس از آن هم روی اشتباه کره ای‌ها تیم ملی کشورمان به امتیاز هفتم رسید. دریافت‌های خوب از بازیکنان کشورمان در ادامه کار باعث شد تیم ملی کشورمان رودتر به امتیاز هشتم برسد و ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

سرویس‌های خوب بازیکنان کشورمان در ادامه کار کره‌جنوبی را با مشکل اساسی رو به رو کرد، ملی‌پوشان به راحتی با کسب ۴ امتیاز پس از وقت استراحت فنی فاصله‌شان را با کره افزایش دادند و اختلاف ۲ تیم به ۶ امتیاز رسید. سرمربی کره که شرایط را سخت می‌دید درخواست وقت استراحت فنی داشت پس از این زمان آن‌ها سرانجام یک امتیاز کسب کردند تا وضعیت برای آن‌ها کمی بهتر شود، اما شاگردان کولاکوویچ خیلی زود به امتیاز شانزدهم رسیدند تا ۲ تیم در امتیاز ۱۶ بر ۸ به وقت استراحت دوم بروند.

پس از بازگشت دو تیم، نمایش درخشان تیم ایران ادامه داشت تا اینکه این ست هم با برتری ۲۵ بر ۱۸ شاگردان کولاکوویچ به اتمام رسید تا این تیم در ست شماری ۲ بر یک از کره پیش بیفتد.

پیروزی سخت ایران مقابل کره‌جنوبی؛ یک قدم تا المپیک

ست چهارم:

نخستین امتیاز این ست برای کره به دست آمد. در ادامه میان دو تیم رد و بدل می‌شد تا اینکه کره زودتر از ایران به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند.

پس از بازگشت روند امتیازگیری کره‌ای‌ها ادامه داشت تا اینکه در امتیاز ۱۱ بر ۷ برای کره، کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کرد.

تیم ایران پس از بازگشت به زمین توانست آهسته آهسته اختلاف امتیاز را کاشه دهد تا در امتیاز ۱۴ بر ۱۲ به سود کره، سرویس بازیکن ایران در زمین حریف جای گرفت، اما داور امتیاز این توپ را به کره داد تا کولاکوویچ بازبینی صحنه را خواستار شود که پس از بازبینی مجدد، امتیاز این توپ به ایران داده شد. پس از آن یک امتیاز دیگر نصیب ایران شد تا در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ سرمربی کره وقت استراحت تقاضا کند. در ادامه تیم کره زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسید.

در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ برای کره، کولاکوویچ، مجرد را برای دفاع روی تور جانشین معروف کرد که باعث شد تیم ایران ۳ امتیاز متوالی کسب کند در امتیازات یک امتیاز از کره پیشی بگیرد تا سرمربی چشم بادامی‌ها احساس خطر کند، وقت استراحت تقاضا کند.

پس از آمدن ۲ تیم به زمین، تیم ایران روی دفاع سه نفره، مجرد، موسوی و شریفی امتیاز ۲۰ را کسب کرد تا اختلاف امتیازی به دو افزایش پیدا کند. در امتیاز ۲۱ - ۲۱ کولاکوویچ به دلیل نداشتن درخواست بازبینی، از داور درخواست کرد تا این صحنه را مورد بازبینی قرار دهد که مورد موافقت داور قرار نگرفت. کسب امتیاز ۲۲ برای کره روی دریافت ناموفق عبادی‌پور و شریفی، کولاکوویچ را مجاب کرد تا دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کند.

در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ سرویس بازیکن کره در انتهای زمین تیم ایران جای گرفت تا فیاضی به جای شریفی وارد زمین شود. این ست در نهایت با برتری ۲۵ بر ۲۲ کره به اتمام رسید تا تکلیف تیم برنده در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم:
کسب دو امتیاز متوالی توسط تیم ایران باعث شد تا سرمربی کره خیلی زود نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کند. نخستین امتیاز تیم کره در این ست روی اشتباه محمودی به دست آمد. در ادامه ۶ بر ۴ برای ایران، رفت و برگشت چند باره توپ باعث شد تا امتیاز هفتم برای ایران روی دفاع خوب شفیعی کسب شود. دریافت خوب در انتهای زمین توسط حضرت‌پور موجب شد تا در ادامه سعید معروف توپ را برای عبادی‌پور بفرستد و او هم امتیاز هشتم را زودتر از کره برای ایران به دست آورد.

پیروزی سخت ایران مقابل کره‌جنوبی؛ یک قدم تا المپیک

در امتیاز ۹ بر ۶ با ورود دو تیم به زمین، عبادی‌پور در خط سرویس خوش درخشید تا دو امتیاز متوالی برای ایران کسب شود و اینبار کره در امتیاز ۱۱ بر ۶ تقاضای وقت استراحت کند. با بازگشت ۲ تیم به زمین، کره اختلاف را از ۵ به ۳ کاهش داد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. در ادامه دفاع روی تور فیاضی امتیاز ۱۲ را در تابلو برای تیم ایران به ثبت رساند.

در امتیاز ۱۴ بر ۹ برای ایران، سرمربی کره بازبینی صحنه را خواستار شد که پس از بازبینی امتیاز این توپ از ایران گرفته و به کره داده شد. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ سرویس قدرتی بازیکن کره به سختی توسط بازیکنان ایران مهار شد و در ادامه آبشار فیاضی به بیرون رفت تا در امتیاز ۱۳ بر ۱۱ کولاکوویچ تصمیم به درخواست وقت استراحت فنی بگیرد.

در ادامه و در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به نفع ایران، معروف یک وقفه چند دقیقه‌ای در بازی ایجاد کرد تا تمرکز بازیکن کره در هنگام سرویس زدن از دست برود، امتیاز ۱۴ برای ایران کسب شود. میلاد عبادی‌پور در نهایت توانست با پاس خوب معروف امتیاز نهایی را برای ایران کسب کند تا تیم کشورمان با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ این ست را پیروز شود و به سختی کره‌جنوبی را شکست دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *