دیدار ۵ ساعته رئیس کل دادگستری قزوین با شهروندان تاکستانی/ دستور بررسی درخواست‎های مردمی در کارگروه ویژه قضایی صادر شد

14:07 - 04 دی 1398
کد خبر: ۵۸۰۲۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئس کل دادگستری قزوین حدود ۵ ساعت در جمع شهروندان تاکستان حضور یافت و به استماع شکایات و دعاوی مردم حاضر پرداخت و در همین رابطه ۵۰۰ درخواست از سوی شهروندان اخذ شد.

دیدار ۵ ساعته رئیس کل دادگستری قزوین با شهروندان تاکستانی/ دستور بررسی درخواست‎های مردمی در کارگروه ویژه قضایی صادر شدبه گزارش خبرنگار  گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام  و المسلمین قدرتی در دیدار با مردم تاکستان گفت: تصویب قوانین جامع و کامل مستلزم آنست که افراد صالح و شایسته جهت نمایندگی مجلس از سوی مردم انتخاب شوند تا در مصوبات با چالش‌های قانونی کمتری مواجه باشیم چرا که وجود اشکال در قوانین در نهایت سبب به دردسر افتادن مردم و شهروندان خواهد شد، پس شایسته است بدون درنظر داشتن تعصبات قومیتی و ... وکلای دانا و اندیشمند را به صحن مجلس بفرستیم.

وی گفت: نباید کسی را انتخاب کرد که اصلا اشرافی به قانون ندارد چگونه می‌شود کسی را انتخاب کنیم که می‌خواهد قانونگذاری کند و اصلا قانون را نمی‌داند لذا با توجه به فضای کشور انتخاب اصلح بسیاری از مفسده‌ها را نیز رفع می‌کند.

وی اظهار داشت: در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و ابلاغ گردیده است تمامی حرکت نامزد‌ها و هواداران بصورت کامل رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید خود مردم و تمامی دستگاه‌ها نیز به میدان بیایند، افزود: آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند و باید هرکس به سهم خود برای مقابله با آن‌ها اقدام کند. همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم.

وی گفت: ناآگاهی حقوق مردم را می‌توانیم به یک معضل اجتماعی تشبیه کنیم که خیلی‌ها از افراد جامعه را به خود درگیر کرده است و خلاء این موضوع زمانی که پای افراد به دادگاه‌ها باز می‌شود مشهودتر است، اما می‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوق از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی بر تحقیق و پرس و جو و آگاهی در روابط تجاری، اقتصادی و حقوقی تاکید دارند و باید پرسید دلایل کم کاری مردم در این زمینه چیست.

این مقام قضایی استان قزوین بیان داشت: اگر مردم دستورات قرآنی مبنی بر تحقیق و پرس و جو در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را آویزه گوش خود قرار می‌دادند امروزه شاهد تشکیل حجم بالای پرونده در قزوین نمی‌بودیم.

در پایان رییس کل دادگستری قزوین حدود ۵ ساعت در جمع شهروندان تاکستان با استماع شکایات و دعاوی و خواسته‌های مردم حاضر در مسجد و اخذ ۵۰۰ درخواست از سوی شهروندان، مسئولین مربوطه را مکلف به پیگیری امور نموده و به کلیه افراد درخواست دهنده قول بررسی درخواستهایشان تحت یک کارگروه ویژه قضایی را داد.

گفتنی است بنا به اظهارات شهروندان این شهرستان طی ۲۰ سال اخیر چنین گردهمایی جهت بررسی مشکلات موجود بی سابقه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *