بن بست مذاکرات اتحادیه‌ها و دولت فرانسه؛ اعتراضات وارد شانزدهمین روز خود شد

10:02 - 29 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۵۵۴
مذاکرات اتحادیه‌ها در فرانسه با دولت این کشور پس از ۲ دور مذاکره با شکست رو به رو شده این در حالی است که اعتراضات و اعتصاب گسترده کارگران همچنان ادامه دارد.
بن بست مذاکرات اتحادیه‌ها و دولت فرانسه/اعتراضات در فرانسه وارد شانزدهمین روز می‌شودبه گزارش گروه بین الملل ، اعتصاب و تظاهرات گسترده در فرانسه در حالی وارد شانزدهمین روز خود می‌شود که مذاکرات سران اتحادیه‌ها و دولت فرانسه بعد از ۲ دور مذاکره با شکست رو به رو شده است.

طرح اصلاح نظام بازنشستگی که با افزایش سن بازنشستگی کارگران شرکت حمل و نقل فرانسه همراه است در واقع پایانی برای یک نظام بازنشستگی مفید برای این قشر از مردم فرانسه به شمار می آید.

رویترز گزارش داد، هزاران نفر از معترضان در حالی در بسیاری از شهر‌های فرانسه در خیابان‌ها حاضر شدند که به طرح اصلاح نظام بازنشستگی از سوی امانوئل مکرون معترض بوده و شعار‌هایی ضد رئیس جمهور سر دادند.

در همین حال اعتراضات گسترده کارگران در سراسر فرانسه شبکه حمل و نقل قطار‌ها و پرواز‌ها را در سراسر این کشور فلج کرده است.
 
 

شرکت دولتی راه آهن SNCF از مسافران خواسته است تا سفر‌های خود را به تاخیر بیاندازند. این شرکت اعلام کرده است که به دلیل اعتصابات، ارائه خدمات به مسافران با اختلال رو به رو شده است.

تظاهرات گسترده در فرانسه باعث شده است تا تقریباً نیمی از خدمات ریلی این کشور غیر فعال شود. روز گذشته در پایتخت ۶ ایستگاه مترو به طور کامل تعطیل شد.

علاوه بر آن فعالیت تجاری شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در فرانسه ۲۰ درصد در جریان اعتراضات کاهش پیدا کرده است.

همچنین فعایت هتل‌ها و رستوران‌ها در سراسر فرانسه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند. فعایت رستوران‌ها ۴۵ درصد و هتل‌ها ۳۰ درصد کاهش داشته است.

معاون رئیس جمهور فرانسه، اعتصاب و تظاهرات گسترده را یک فاجعه در پایتخت خوانده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *