نقش متفاوتی را در "نفس گرم"بازی می‌کنم

10:18 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۷۶۷۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بازیگر سریال"نفس گرم"گفت: آثار"محمدمهدی عسگرپور" با همه نقاط ضعف و قوت خود،همیشه به مخاطب احترام گذاشته و من دوست داشتم با وی همکاری کنم.بنابراین زمانی که نقش متفاوتی از طرف کارگردان این پروژه به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم.
نقش متفاوتی را در
رویا تیموریان بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون در ارتباط با کم کاری خود در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: تصور می‌کنم که همه ما آگاه به شرایط فعلی هستیم و می‌دانیم که مدیریت‌های ضعیفی که در امور سینمایی اتفاق افتاده از کیفیت وسطح سناریوها کاسته است.

وی ادامه داد: نازل بودن سناریوها در سینما به نگاه سطحی مسئولان به فرهنگ برمی‌گردد و ما هنرمندان بارها در سمینارهای مختلف به نکاتی در این باره اشاره کرده‌ایم ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

تیموریان افزود: این نگاه سطحی به فرهنگ مربوط به دیروز و امروز نمی‌شود،بلکه سالهاست آثارتولید شده به نوعی سطح سلیقه مردم را پایین آورده و گاه به مخاطب توهین می‌کند.

بازیگرسریال"نفس گرم"با اشاره به حضورش در این مجموعه تلویزیونی تصریح کرد: آثار"محمدمهدی عسگرپور" با همه نقاط ضعف و قوت خود،همیشه به مخاطب احترام گذاشته و من دوست داشتم با وی همکاری کنم.بنابراین زمانی که نقشی متفاوت از طرف کارگردان این پروژه به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم.

این هنرمند کشورمان با اشاره به دغدغه خود در خصوص فیلم‌سازی گفت: دغدغه دارم اثری را بسازم و بارها در این باره تلاش کرده ام ولی به نتیجهای نرسیدم.دیگر کیفیت حرف اول را نمی‌زند و رابطه به ضابطه برای همه چیز تکلیف تعیین می‌کند.

تیموریان با اشاره به آثار ساخته شده،افزود: متاسفانه بیشتر آثار ساخته شده در تلویزیون وهمینطور تئاترهایی که روی صحنه می‌رود،همگی از یک سیر نزولی برخوردار هستند.

وی درباره نسل جوان تئاتر ادامه داد: اگر از جوانان هنرمندی که در تئاتر شهر کارهای خود را روی صحنه می‌برند درباره بزرگان این حرفه بپرسید می‌گویند ما آنها را نمی‌شناسیم و این اتفاق خوبی نیست که ریشه‌های این کار را فراموش کنیم.

بازیگرسریال"رعنا"تصریح کرد: حال شما ببینید که اگر پیشکسوتی بخواهد اثری را روی صحنه ببرد به او سالن نمی‌دهند و دیده می‌شود که جوانانی آثار قدیمی بزرگان را بدون در نظر گرفتن اینکه این اثر قبلا روی صحنه رفته،کار خود را ادامه می‌دهند و این امر به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

وی با اشاره به سه فیلم توقیف شده خود اظهار داشت:  من سه فیلم توقیفی دارم که هیچ موردی ندارند و کسی هم راجع به آنها حرفی نمی‌زند و بارها کاندیدای فجر بودم ولی برای کسی اهمیتی ندارد.

تیموریان ابراز داشت: نسل ما دارای جهان بینی و اعتقاد خاصی به کار و هنر بوده و با تعهد و عشق به کار وارد هنر بازیگری شدند و دست به خلق آثاری ماندگار زدند.

بازیگرسریال "مدار صفر درجه" در خصوص اینکه سرمایه فقط صادرات و واردان نیست گفت: به عقیده من سرمایه فقط صادرات و واردات نیست،هنر سرمایه‌ای است که توسط هنرمندان این مرز و بوم حفظ شده و باید از طریق آنها این میراث به آیندگان منتقل شود.

وی ابراز داشت: به همه مدیران پیشنهاد می‌کنم که بیایند بررسی کنند که چرا آثار امروزی کیفیت قبل را ندارند،لازم نیست به سال‌های خیلی دور برگردند.با نگاهی به آثار دو سال پیش می‌شود فهمید که چرا کیفیت سناریو‌ها پایین آمده و چرا دیگر بازیگران خوب آن فیلم و سریال ها امروز دیگر بازی قابل توجهی را ارائه نمی دهند.

تیموریان تصریح کرد: فیلم و سریال‌های دهه‌های گذشته به خوبی می‌توانست ادبیات صحیحی را در جامعه نشان دهد و بسیاری از مردم با آن مجموعه‌ها ارتباط برقرار کرده و با همان سبک ادبیات صحبت می‌کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه پراکندگی در همه کارها به خصوص در فیلمنامه‌ها و ادبیات یک اثر دیده می‌شود،متاسف هستم که می‌گویم در رادیو الفاظ بدی به کار می‌برند و این مسئله اصلا خوب نیست.

این بازیگر سریال‌های تلویزیونی افزود: خوشحالم که در طی مدت زمانی که کار کرده‌ام مردم به من ابراز لطف بسیاری داشتند و هر کجا که ما را می‌دیدند همیشه با لطف و محبت بسیارشان شرمنده‌ام می‌کنند.

تیموریان اظهار داشت: باید به هنر و جوانان این کشور اهمیت بیشتری داده شود تا در آینده و زمانی که تاریخ به قضاوت ما خواهد نشست،شرمنده آیندگان نباشیم.

بازیگر "شمس العماره" درباره جشنواره فیلم و عکس مادر تصریح کرد: من در شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم و عکس مادر هستم و فقط می‌توانم بگویم که کارها خیلی خوب پیش می‌رود و امیدوارم همه ما شاهد اتفاقات خوبی باشیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *