حضور صالحی در سرعت‌بخشی به مذاکرات قطعا موثر است/ جلسات عراقچی و روانچی با رئیس سازمان انرژی اتمی در دوران نقاهت

16:45 - 09 تير 1394
کد خبر: ۵۷۵۳۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: حضور رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با توجه به محدودیت زمانی پیش رو، قطعا در روند مذاکرات موثر است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ، بهروز کمالوندی، امروز با اشاره به سفر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به وین برای شرکت در دور نهایی مذاکرات گفت: صالحی حتی زمانی که در بیمارستان بستری بود و یا هنگامی که در منزل دوران نقاهت را می‌گذراند نیز، پیگیر مسائل مذاکرات بود و بارها جلسات هماهنگی با حضور عراقچی و تخت‌روانچی در حضور وی برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه در آغاز دور نهایی مذاکرات تاکنون دو نفر از کارشناسان سازمان انرژی اتمی در وین حضور داشته‌اند، تصریح کرد: حضور رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با توجه به اینکه زمان کم است و باید حداکثر استفاده بشود، قطعاً موثر است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: صالحی در ابعاد فنی، موضوعات را بررسی خواهند کرد و اگرچه بخش مهمی از مسائل فنی به نتیجه رسیده است، اما برای اینکه کار به انتها برسد، حضور وی موثر خواهد بود.

کمالوندی خاطرنشان کرد: همانطور که ظریف وزیر امور خارجه نیز بارها گفته است، اگر اراده کافی وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد می توان مسائل را به سرانجام رساند؛ ما از بابت خودمان مطمئنیم که به دنبال یک توافق متوازن و عادلانه هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *