شرط معافیت مالی هنرمندان شفافیت مالی است/فعالین فرهنگی درآمد بسیار پایینی دارند

12:01 - 11 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۳۰۹۴
مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرط اول شمول معافیت مالیاتی بدون شک شفافیت مالی است، یعنی اظهارنامه های مالیاتی باید زمان مقرر خود و به درستی ارائه شود. در این صورت حمایت هم از بخش هنر و فرهنگ امکان پذیر خواهد بود.

شرط معافیت مالی هنرمندان شفافیت مالی است/فعالین فرهنگی درآمد بسیار پایینی دارندبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گفت‌وگویی که در شبکه خبر داشت، پیرامون حذف معافیت مالیات در بخش فرهنگ و هنر گفت: پیش از این مصوب گردید که تمامی بخش‌های مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که دارای مجوز فعالیت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند مشمول مالیات با نرخ صفر درصد خواهند شد.

وی در همین راستا ادامه داد: ما جمعیت بسیار زیادی در عرصه فرهنگ و هنر داریم که با درآمدزایی بسیار پایین مشغول به انجام کار فرهنگی هستند، اگر ما به فکر تولیدات فاخر بوده و به حمایت موثر از عرصه فرهنگ فکر می‌کنیم در واقع باید به این عرصه کمک کنیم.

وی درباره آمار بخش‌های فرهنگی که شامل معافیت مالیاتی شده‌اند اضافه کرد: این معافیت مالیاتی صرفاً دویست هزار نفر در بخش هنر، ۳۵۰۰ موسسه قرآنی، ۴ هزار ناشر فعال و ۱۵۰۰ کتابفروشی را شامل می‌شود. البته شاید میان تمامی این افراد ۱۰۰ نفر درآمد بالا داشته باشند، اما در کل واقعا این طور نیست.

امیرزاده درباره مالیات کنسرت‌ها ادامه داد: در بخش کنسرت‌ها ارائه مالیات فرآیند خاص خود را دارد، اما در آن بخش هم افرادی هستند که درآمدزایی بالایی ندارند و اینطور نیست که تمامی درآمد کنسرت به یک شخص خاص برسد. 

مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرط اصلی معافیت مالیاتی را اعلام و خاطرنشان کرد: شرط اول مشمول معافیت مالیاتی بدون شک شفافیت مالی است، یعنی اظهارنامه های مالیاتی باید در زمان مقرر خود و به درستی ارائه شوند، در این صورت حمایت هم از بخش هنر و فرهنگ امکان پذیر خواهد بود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *