تحریم‌های آمریکا شرکت‌های کره جنوبی را در ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران دچار مشکل کرده است

14:24 - 09 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۳۴۵۳
با وجود ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران دارو و کالاهای بشردوستانه را در بر نمی‌گیرد، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادرات اقلام بشردوستانه کره جنوبی مانند دارو و تجهیزات پزشکی به ایران را عملا متوقف کرده است.

تحریم‌های آمریکا شرکت‌های کره جنوبی را در ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران دچار مشکل کرده استبه گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صادرات کالا‌های بشردوستانه کره جنوبی به ایران به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران، عملا متوقف شده است.

این منبع آگاه می‌گوید: مراودات مالی میان سئول و تهران برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی در پی درخواست اخیر آمریکا از کره جنوبی مبنی بر ارائه جزئیات صادرات (به ایران)، بسیار دشوار شده است.

یونهاپ نوشت: واشنگتن ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی ایران اعمال کرد که کشور‌های دیگر را ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به مراودات تجاری خود با تهران کرده است.

این منبع آگاه به یونهاپ گفته است: عملا ارائه جزئیات چنین مراودات تجاری به واشنگتن برای هر مورد غیرممکن است.

این پایگاه خبری کره جنوبی در ادامه می‌افزاید: ماه آوریل سال جاری دولت آمریکا تصمیم به عدم تمدید معافیت‌های تحریمی اعطا شده به کشور‌ها گرفت و در پی این اقدام آمریکا، شرکت‌های کره جنوبی برای فروش دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالا‌های بشردوستانه به ایران از طریق سیستم مراوده تجاری با استفاده از ارز کره جنوبی با مشکل مواجه هستند.

در پایان این گزارش آمده است: ماه ژوئن مقامات سئول طی سفر به واشنگتن از آمریکا درخواست کردند تا در زمینه صادرات کالا‌های بشردوستانه به ایران همکاری کند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز اخیرا در گزارشی ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که "این تحریم‌ها به دلیل جلوگیری از واردات دارو، سلامت مردم ایران را تهدید می‌کند."

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا از راه‌اندازی مکانیسم ادعایی بشردوستانه با ایران خبر داده که بسیاری از کارشناسان و مقامات آمریکایی می‌گویند این اقدام که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شده احتمالا به جای تسهیل خرید غذا و دارو از سوی ایران می‌تواند به عنوان سازوکار جمع‌‌آوری اطلاعات برای اطلاع‌رسانی درباره تحریم‌های جدید در نظر گرفته شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *