همکاری دستگاه‌های قضایی در راستای آزادسازی بستر رودخانه‌ها

11:10 - 21 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۸۱۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نیرو گفت: در زمینه آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها دستگاه‌های قضایی همکاری خوبی داشته است و زمانی که نیاز به حمایت دستگاه‌های قضایی بوده واقعا حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح سامانه پایش وضعیت نیروگاهی CM و طرح ارتقا و تطبیق با شرایط محیطی توربین گازی HAS در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان شروع کار خود در وزارت نیرو، صنعت آب و برق با بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی روبرو بود و در مدت اخیر تلاش‌های خوبی برای تسویه این بدهی صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه تسویه بدهی‌ها از سازوکار‌های قانون بودجه استفاده شده و بخش قابل توجهی از بدهی‌ها تسویه شده است.
وزیر نیرو با اشاره به حضور مستمر بخش خصوص در اجرای طرح‌ها گفت: نرخ ارز تاثیراتی در قرار داد‌ها داشته که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات برطرف شود.

اردکانیان در خصوص پیش بینی سیلاب‌ها اظهار کرد: سازمان هواشناسی برای فصل پاییز بارش‌ها را در شرایط نرمال پیش بینی کرده است با این حال ما به طور منظم وضعیت استان‌های مختل را پایش می‌کنیم.

وی افزود: پایش‌ها شامل وضعیت مخازن سد‌ها و وضعیت رودخانه‌ها می‌شود و شرایطی که از حیث آمادگی برای گذر از سیل و نیاز‌های پایین‌دست دارد.

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان‌های مختلف گفت: در شرکت مدیریت منابع آب ستاد فرماندهی مدیریت سیلاب فعال شده و در آینده گزارش جامعی را در مورد این‌که در کدام نقاط ضعف وجود دارد و باید آمادگی‌ها بیشتر شود، ارائه می‌کند.

اردکانیان با بیان اینکه در عرصه مدیریت سیلاب دو مقوله پیش‌بینی و هشدار وجود دارد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول باید در مواقع شدت گرفتن بارش‌ها و احتمال وقوع سیل هشدار‌های لازم را به مردم بدهند.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها در بازه زمانی طولانی مدت و حدودا سه ماهه صورت می‌گیرد و هشدار‌ها در بازه زمانی کوتاه سه یا چهار ساعت یا حداکثر ۷۲ ساعت است و مردم باید هشدار دستگاه‌های ذیربط را جدی بگیرند.

وزیر نیرو به اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در زمینه آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها دستگاه‌های قضایی همکاری خوبی داشته است و زمانی که نیاز به حمایت دستگاه‌های قضایی بوده واقعا حمایت می‌کنند.

اردکانیان در انتها تاکید کرد: باید هرچه می‌توانیم با رعایت قانون و چارچوب‌های اخلاقی از تعدی به حریم و بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *