هر کسی هر طرحی دارد قبل از اینکه رسانه ای کند برای متولی موضوع بفرستد/ چنین طرحی تاکنون به ستاد کل ارسال نشده/عملا این طرح حسن چندانی برای جوانان ندارد چون بسیاری از جوانان دنبال این هستند که زودتر سربازی بروند و تکلیفشان روشن شود

15:10 - 15 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۴۸۸
سردار موسی کمالی گفت: اکنون طرحی مبنی بر افزایش سن اعزام به سربازی به ستاد کل نیرو‌های مسلح ارسال نشده و در حال حاضر آن‌هایی که می‌خواهند دپیلم بگیرند تا ۲۰ سالگی مجازند و بعد از آن هم یک سال یعنی تا بیست و یک سالگی می‌توانند دو بار قبل از اینکه سربازی بروند در کنکور شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حجت الاسلام سید سعید عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته از شیوه ای جدید که بهتر است برای اعزام دانشجویان مشمول به کار برده شود سخن گفته و بیان کرده است:  نباید فشار بر روی دانش آموزان را فشرده کنیم، دانش آموز زمانی که ۱۸ ساله می‌شود به او می‌گویند یا کنکور یا سربازی؛ که این باعث می‌شود برخی از این دانش آموزان در رشته‌هایی که علاقه ندارند در دانشگاه‌ها پذیرش شوند تا به سربازی نروند. می‌توانیم صحبت کنیم دوره سربازی را عقب بندازیم تا در این دو سال اضطراب از روی دانشجو برداشته شود.

برای کاهش اضطراب کنکور بر روی دانشجو، می‌توانیم با نظام وظیفه صحبت کنیم تا دوره سربازی به جای ۱۸ سالگی از ۲۰ سالگی آغاز شده و دو سال عقب بیفتد.

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، در پاسخ به این سوال که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته اعلام کرده اند که بهتر است سن اعزام به سربازی از ۱۸ سالگی به ۲۰ سالگی افزایش پیدا کند گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح از هر طرحی که در راستای بهبود خدمت سربازی باشد استقبال می‌کند.

کمالی در ادامه بیان کرد: هر کسی هر طرحی دارد ابتدا باید برای متولی موضوع بفرستند و موضوع سربازی که مربوط به ستاد کل نیروی مسلح معایب و محاسن این طرح را بررسی و به این نتیجه برسد که معایب آن بیشتر است و یا محاسن آن طرح و بهتر است این مسیر قبل از رسانه‌ای شدن طی شود.

طرحی به ستاد کل ارسال نشده

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون طرحی مبنی بر افزایش سن اعزام به سربازی به ستاد کل نیرو‌های مسلح ارسال نشده و در حال حاضر آن‌هایی که می‌خواهند دپیلم بگیرد تا ۲۰ سالگی مجازند و بعد از آن هم یک سال تا بیست و یک سالگی می‌توانند دو بار قبل از اینکه سربازی بروند در کنکور شرکت کنند و ۱۸ سال برای افرادی هست که تحصیل نکرده اند و دیپلم ندارند.

وی در ادامه تاکید کرد: جوانان خودشان برنامه ریزی می‌کنند که حداقل ۲ بار قبل اعزام به سربازی در کنکور شرکت کنند لذا عملا این طرح حسن چندانی برای جوانان ندارد، چون بسیاری از آن‌ها دنبال این هستند که زودتر سربازی بروند و تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند تا برای زندگی آینده خودشان تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند و در واقع این پسشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تحصیل حاصل است یعنی در حال حاضر هم وضعیت این گونه هست.

جوانان برای اعزام برابر قوانین و مقررات فعلی تکلیف خود را روشن کنند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *