آخرین اظهار معاون سازمان محیط زیست درباره طرح گردشگری آشوراده

13:16 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۸۷۴
خبرگزاری میزان: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر این که بحث بر سر تبدیل بخشی از روستای آشوراده به زون گردشگری طبیعی مهم است و باید در فضایی آرام درباره آن سخن گفت، عنوان کرد: هنگام امضای این طرح گردشگری تصور می‌کردم اقدام مذکور از نظر مدیریتی درست باشد، اما این تصمیم گیری به نفع محیط زیست نبود.
آخرین اظهار نظر معاون سازمان محیط زیست در خصوص طرح گردشگری آشوراده//// سه شنبهاحمد علی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتمای میزان، با بیان این که در خصوص موضوع مهم تبدیل بخشی از جزیره آشوراده به زون گردشگری طبیعی یک بار نظر خود را اعلام کرده ام، اظهار کرد: این موضوع مهم است و باید در فضایی آرام در باره آن سخن گفت. هنگام امضای طرح گردشگری آشوراده تصور می‌کردم این اقدام از نظر مدیریتی درست باشد، اما این تصمیم گیری به نفع محیط زیست نبود.

وی با تاکید بر این که آیندگان در خصوص این اقدام قضاوت خواهند کرد، افزود: سازمان محیط زیست کشور مسئول اجرای اصل50 قانون اساسی کشور است که عنوان می کند «در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‌‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است.»

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور افزود: با تکیه بر اصل 50 قانون اساسی نگرانی دوستداران محیط زیست را در این خصوص درک می کنیم ما نیز یک مرتبه نظر خود را اعلام کرده ایم.

گفتنی است جزیر آشوراده در کنار تالاب میانکاله یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و تخم‌ریزی میگو و ماهی‌های دریای خزر است. براساس طرح واگذاری این جزیره، تاسیسات گردشگری در این منطقه ساخته خواهد شد که به باور فعالان و کارشناسان محیط زیست آثار زیانباری فراوانی بر طبیعت و جانوران این منطقه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *