داستان‌های"هوشنگ مرادی کرمانی"بهترین منبع فیلمسازی است/مراقب فضای مجازی باشیم

7:48 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۷۳۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بازیگر "قصه های مجید"گفت: آثار نویسندگان بزرگی چون "هوشنگ مرادی کرمانی" بهترین منبع برای ساخت فیلم و سریال است.
مهدی باقربیگی ایفاگر نقش" مجید"در"قصه های مجید"با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود درعرصه بازیگری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت:"خاتون"جدیدترین پروژه ای بود که من در آن به ایفای نقش پرداختم و از تلویزیون پخش شد و شکر خدا مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

وی ادامه داد:خوشبختانه"خاتون"توانست شهر زیبای اصفهان را به تصویر کشد و هنرمندان اصفهانی زبان هم به خوبی توانستند حق مطلب را ادا کنند.

بازیگر "قصه‌های مجید"درباره حضورش در تئاتر اصفهان تصریح کرد: به دلیل حضور در شورای شهراصفهان،زیاد فرصتی برای بازی در پروژه‌های مختلف ندارم ومتاسفانه به تئاتر اصفهان و به طور کلی شهرستان‌ها کم لطفی وبی توجهی می‌شود.

باقربیگی درباره نبود فیلمنامه‌های قابل قبولی اظهار داشت: ما فیلمنامه نویس‌های بسیاری داریم اما همه آثاری که به نگارش در می‌آیند،انتظارات مورد نظر را برآورده نمی‌کنند.اگر نگاهی به ادبیات غنی خود داشته باشیم در آن داستان‌هایی از نویسندگان بزرگ ایرانی به چشم می‌خورد که به عنوان منبع بسیار مناسب فیلمسازی است.

بازیگر سریال "در مسیر زاینده رود"تصریح کرد: "قصه های مجید" را "هوشنگ مرادی کرمانی" نوشت وقابلیت این را داشت که به عنوان فیلم یا سریال ساخته شده و ماندگار شود.

وی ادامه داد: رمان و داستان‌های کهن ایرانی قابلیت سریال شدن را دارند ولی امروزه وبا توجه به گسترش رسانه‌ها و فضاهای مجازی آن فضای صمیمی کمی به فراموشی سپرده شده است.

این هنرمند کشورمان با اشاره به طراحی فضاهای مجازی افزود: به عقیده من با تکنولوژی پیش رفتن هیچ ایرادی ندارد ولی باید حواسمان باشد طراحان این فضاهای مجازی بی‌هدف کاری را انجام نمی‌دهند و ما باید در استفاده از این فضاها احتیاط کنیم.

باقربیگی با بیان این مطلب که بیشتر قهرمانان آثار خارجی خلافکارهستند،تصریح کرد: متاسفانه دیده می‌شود که در بیشتر سریال‌های خارجی قهرمان داستان فردی خلافکار بوده که تا پایان سریال مشکلات او را طوری به تصویر می‌کشند که مخاطب در انتها به آن فرد حق خلاف کردن را می‌دهد و به عقیده من این یک برنامه ریزی برای بیگناه جلوه دادن هر اشتباهی در آثار خارجی بوده است.

وی ابراز داشت: هنرمندان و مسئولان فرهنگی باید بیشتر وقت خود را صرف تولید آثار هنری فاخر کنند تا برای همه نسل‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم وبه عقیده من فرهنگ ایران زمین قابلیت انتقال تجربه و دانش بزرگان را برای همه زمان‌ها داشته و این ایران است که باید فرهنگش را صادر کند.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *