برنامه ریزی معترضان انگلیسی برای دور جدید اعتراض‌های ضد دولتی

11:07 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۴۸۴
اعتراض‌های گسترده علیه تعلیق پارلمان توسط بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس همچنان ادامه داشته و به سایر کشور‌ها نیز گسترش یافته است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ براساس برنامه ریزی‌های انجام شده اعتراض‌های گسترده مردمی انگلیس در روز‌های آینده در بیش از ۳۰ شهر بزرگ و کوچک برگزار خواهد شد. معترضان تعلیق پارلمان به دستور «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس را نوعی "کودتا" توصیف می‌کنند.

به گزارش گاردین، شهر‌های مختلف انگلیس در روز‌های اخیر و در واکنش به تعلیق پارلمان این کشور توسط خانه شماره ۱۰ داونینیگ استریت، شاهد اعتراض‌ها و تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای بودند. معترضان اقدام دولت در تعلیق پارلمان به دلیل مانع تراشی در مسیر ابراز مخالفت نمایندگان با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را، نوعی کودتا می‌دانند.
 
 
برنامه ریزی معترضان انگلیسی برای دور جدید اعتراض‌های ضد دولتی؛ اعتراض‌ها به سایر کشور‌ها گسترش یافت
 

انتظار می‌رود این اعتراض‌ها که از روز شنبه با تجمع مردم در مقابل دفتر نخست وزیری آغاز شد، در روز‌های آینده از «منچستر» تا «کپنهاگ» گسترش پیدا کند. گزارش‌ها حاکی از برنامه ریزی برای برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در بیش از ۳۰ شهر کوچک و بزرگ انگلیس است.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این اعتراض‌ها روز دوشنبه در منچستر، «میلتون کینز» و «تانتون» و برخی از شهر‌های دیگر برگزار می‌شود.
 
 
برنامه ریزی معترضان انگلیسی برای دور جدید اعتراض‌های ضد دولتی؛ اعتراض‌ها به سایر کشور‌ها گسترش یافت
 

معترضان قرار است در مقابل سفارت انگلیس در کپنهاگ «دانمارک» تجمع کنند تا مخالفت خود را با برگزیت نشان دهند.

اعتراض‌های مشابهی نیز روز یکشنبه در «نیس» و برخی از شهر‌های فرانسه و «برلین» آلمان برگزار شد.

این اعتراض‌ها عمدتا توسط مخالفان خروج از اتحادیه اروپا، حامیان حزب «کارگر» و «جرمی کوربین» رئیس این حزب و شهروندان انگلیسی ساکن سایر کشور‌های اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *