اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری از اقدامات مهم سازمان قضایی است

14:59 - 24 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۶۰۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان:رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: اجرای دقیق قانون جدید آئین دادرسی کیفری یکی از مهمترین اقدامات این سازمان در سال 1394 است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی قضایی اظهار کرد: در قانون آيين دادرسي کیفری كه 699 ماده دارد و 78 ماده آن با عنوان آئین دادرسی جرایم نیروهای مسلح به دادسراها و دادگاه های نظامی اختصاص دارد، تكاليف مهمي براي قوه قضائيه و سازمان قضایی نیروهای مسلح پيش بيني شده است.

وی افزود: در بخش عمومات ما با سایر بخش های قوه قضائيه مشترك هستيم و بر همین اساس در تشكيلات ما با توجه به آيين دادرسي جدید تغييرات مهمي ايجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: دادگاه هاي نظامی یک و دادگاه های تجدیدنظر بعد از اجراي اين قانون می بایست با سه قاضي تشکیل شود و در مجموع مهم ترين كار ما امسال اجراي قانون جديد آيين دادرسي كيفري است.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری آموزش ضابطين از اولویت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: هر چند که سازمان طی سنوات گذشته برنامه های مختلفی را برای آموزش ضابطین تدارک دیده است، اما با تصویب قانون مذکور وظایف خاصی برعهده آنها نهاده شده که می بایست با این وظایف دقیقاً آشنا شوند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در این رابطه سازمان از سال گذشته برنامه ریزی های خود را آغاز و دستورالعمل آموزش ضابطین نیز تدوین شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *