پایان شهریور، آخرین مهلت خودارزیابی بیمارستان‌های آموزشی

15:45 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۴۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزشی وزیر بهداشت طی نامه ای از روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست روند خودارزیابی بیمارستان‌های آموزشی را با برنامه‌ریزی منظم تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام رسانند.
پایان شهریور، آخرین مهلت خودارزیابی بیمارستان‌های آموزشیبه گزارش گروه اجتماعی میزان، دستورالعمل اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های آموزشی طی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

باقر لاریجانی با اشاره به نقش بیمارستان‌های آموزشی در ارتقای آموزش‌های بالینی اظهار کرد: در کشورهای مختلف به منظور رصد فعالیتهای بیمارستانهای آموزشی و ارزیابی عملکرد این نهادها، ساز و کارهای گوناگونی اندیشیده شده است که هرکدام با الگوهای مختلف سعی در ارزیابی و ارتقای استانداردهای آموزشی و کیفیت خدمات دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین این الگوها نظام اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های آموزشی است، ادامه داد: به دنبال اجرای برنامه اعتباربخشی درمانی بیمارستان‌ها و از سوی دیگر با توجه به ملاحظات آموزشی قابل توجه در بیمارستان‌ها در کنار فعالیت‌های درمانی، دستورالعمل اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های آموزشی در حوزه معاونت آموزشی تدوین و در جلسات شماره 220 و 246 شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشورمصوب شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: استانداردهای اعتباربخشی درمانی به عنوان پایه اعتباربخشی لحاظ شده و استانداردهای ابلاغی از سوی معاونت آموزشی بیان کننده شرایط لازم جهت ورود یا ادامه فعالیت آموزشی بیمارستان ها است.
باقر لاریجانی اظهار کرد: انتظار این است که الزامات اجرایی سازی این دستورالعمل باتوجه به شرایط بومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشخص و خودارزیابی بیمارستان های آموزشی به عنوان گام نخست برنامه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور صورت پذیرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه الگوی ارزیابی بیرونی برنامه پیاده‌سازی اعتباربخشی آموزشی به زودی ابلاغ خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد که اجرای این برنامه گامی در راستای ارتقاء آموزش بالینی کشور باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *