تکلیف به شهرداری‎ها برای تعیین محل‌های پنجگانه دفع زباله در شبستر/ جلوگیری از آلودگی منابع آب و سفره‌های زیرزمینی

9:28 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۳۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شبستر مقرر شد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک و سفره‌های زیرزمینی آب و نیز حفاظت از بهداشت عمومی اقدامات لازم برای تعیین محل‌های پنجگانه دفع زباله را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است. در این خصوص نقش دادستان به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده شده است؛ دادستان به عنوان حافظ حقوق عامه وظیفه اعلام جرم و تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارد از این حق شهروندان حفاظت می‌کند و در مواردی که حفاظت از محیط زیست ایجاب کند اقدام به صدور دستورات ویژه مانند الزام و تکالیفی برای شهرداران در خصوص ساماندهی و دفع اصولی زباله، تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع آلوده ساز کرده و با مجرمان محیط زیستی برخورد می‌کند.

همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز در دادگستری استان‌های کشور در این زمینه وظایفی بر عهده دارد که با تشکیل جلساتی در این زمینه تکالیفی را برای دستگاه‌ها و نهادی مسئول در نظر می‌گیرد.

در همین زمینه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان شبستر با موضوع «پیشگیری از تخریب محیط زیست» برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک و سفره‌های زیرزمینی آب و نیز حفاظت از بهداشت عمومی اقدامات لازم از قبیل تعیین محل‌های پنجگانه دفع زباله در سطح شهرستان و تفکیک زباله از مبدأ را سریعاً انجام و گزارشی مبسوط از اقدامات را به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شبستر ارائه کنند.

این جلسه با حضور فتاحی رئیس دادگستری شهرستان شبستر، دادستان عمومی و انقلاب شبستر و جمعی از مسئولین شهرستان شبستر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سوزاندن کاه و کلش جرم و مستوجب مجازات است/ تکلیف مدعی‌العموم به ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست و شبکه بهداشت برای افزایش گشت‌های مشترک

پلمب مرکز غیرمجاز تفکیک زباله در جهت احقاق حقوق عامه

الزام دستگاه‌ها به پیگیری تکالیف خود در خصوص رفع نقاط حادثه خیز / اجرای طرح نصب دوربین هوشمند برای شناسایی خودرو‌های مسروقه / ساماندهی مراکز غیرمجاز بازیافت زباله با ورود مدعی العموم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *